Menu

הלכה יומית (רביעי) – רבנו החזון איש זצ”ל.

close
error print mp4file_download file_download
אא

הלכה יומית (רביעי) – רבנו החזון איש זצ”ל.

מרן ראש הישיבה

הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה שליט"א לע"נ גאולה בת אסתר, ואורנה בת זהבה יום רביעי ט"ו במר חשון התשפ"ג

היום ט”ו בחשון – יום הפטירה של החזון איש. החזון איש עשה מהפיכה בארץ ישראל, שעד ימיו לא שמרו שמטה, והוא עשה הכל כדי שישמרו שמטה, והצליח בגדול, שאחרי פטירתו כל שמטה ושמטה שומרים אלפים ורבבות את השמטה. אתה נוסע בדרך, ורואה אותיות ענק “כאן שומרים שמטה”.

ולכן כל מי ששמר בשנה האחרונה לאכול רק פירות וירקות שאין בהם בעיות של שמטה, יש לו זכות להדליק נר היום לעילוי נשמת החזון איש, ולומר “בזכות שאני שמרתי כדעתך – תגן עלי בשמים”. וגם מי שלא שמר כל כך, אפשר להדליק נר.

החזון איש היה בעל מופתים מיוחד במינו, והיה מסתיר אותם בכל כחו. פעם באו אליו בשאלה: רופא שינים שלא רופא טוב, “מרפא” שינים לא רופא, והוא טיפל בבחורה אחת שעמדה להתחתן ובלעה מחט, האם נעשה את החתונה למחר כפי שנקבעה, או שנחכה. אמר להם: “אל תדאגו המחט תצא מאליה, עד החתונה המחט תצא”. וככה היה, למחרת המחט יצאה עם הצואה של הגוף. שלחו לו מברק (ואמרו שהוא שמור עד היום): “מזל טוב המחט יצאה”. אמרו לו: איך ידעת את זה? אמר להם: אני פעם קיבלתי מכה בילדותי, ואמרה לי אמא “עד החתונה זה יעבור”, אז גם אני אמרתי אותו דבר, עד החתונה זה יעבור…

ככה אנשים צדיקים שלא מחפשים פרסומת, ולא כמו אנשים שכותבים “פועל ישועות בקרב הארץ”, פועל ישועות למשוגעים שכמותו… אדם צריך להיות עניו ולברוח מכל הדברים האלה. זכותו תגן עלינו ועל כל ישראל.

לעוד וידאו מרן ראש הישיבה
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן