Menu

הלכה יומית (רביעי) – “עירובי תבשילין” ואכילת חמץ במוצאי שבת

close
error print mp4file_download file_download
אא

הלכה יומית (רביעי) – “עירובי תבשילין” ואכילת חמץ במוצאי שבת

מרן ראש הישיבה

הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה שליט"א לע"נ גאולה בת אסתר, ואורנה בת זהבה יום רביעי י"ט ניסן התשפ"ב

היום יום אחרון של חול המועד, הערב זה שביעי של פסח, ואח”כ שבת. ואסור לבשל מחר בשביל יום שבת, אז מה עושים? “עירובי תבשילין”. לקחת בבוקר היום (לא לדחות עד אחרי הצהרים) מצה אחת וביצה אחת, ולברך “אשר קדשנו במצוותיו וצונו על מצות עירוב”. ואח”כ לומר הנוסח שכתוב בסידורים: “בעירוב הזה יהיה מותר לנו לאפות ולבשל ולהדליק נר וכו’ וכו’, מיום טוב לשבת.

ומי שרוצה יכול להוסיף “לנו ולכל בני העיר הזאת”, אע”פ שיש מפקפקים ואומרים שצריך להביא אחד מבחוץ שיתפוס את זה, אבל אומרים את זה, ואם לא יועיל לא יזיק. סבא היה אומר את זה, ומצאתי פוסקים שאומרים ככה. אבל מי שאינו אומר את זה, יאמר רק “לנו ולבני הבית”.

חתן הסומך על שלחן חמיו, אינו צריך לעשות עירוב, כי הוא אוכל איתם.

הערב לומדים בל”נ קטע מספר “קריאי מועד”. לכן רבי נסים לוי [הגבאי של בית הכנסת] צריך לסדר את החשמל שישאר דלוק עד אחת עשרה בלילה, תביא מישהו “אומן חשמלאי” שיסדר את זה באחת עשרה. ומחר בערב, אם יש אפשרות שיכבה החשמל בתשע או עשר, אין הכי נמי. אבל הלילה צריכים ללמוד, בלי נדר.

ומוצאי השבת, לא ללכת מהר למאפיות, כי המאפיות האלה רובם ואולי כולם יהודים, והם אופים עוד בשבת או בחג, לכן לחכות עוד כמה שעות, עד שהבהלה על החמץ תירגע קצת… ואפשר לקנות באחת עשרה או בשתים עשרה בלילה, או לחכות עד למחרת, מה יכול להיות?!…

היום חמשה ימים לעומר, הרחמן הוא יבנה בית המקדש ויחזיר העבודה למקומה, במהרה בימינו אמן.

לקבלת ההלכה מדי יום בוואצאפ 👉

לעוד וידאו מרן ראש הישיבה
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן