Menu

הלכה יומית (ראשון) – להתפלל בפשיטות ובתמימות

close
error print mp4file_download file_download
אא

הלכה יומית (ראשון) – להתפלל בפשיטות ובתמימות

מרן ראש הישיבה

הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה שליט"א לע"נ גאולה בת אסתר, ואורנה בת זהבה יום ראשון ל' ניסן התשפ"ב

היום ראיתי אחד התלמידים שהאריך בפסוק “שמע ישראל” יותר מדי, ועושה ככה וככה וככה [מזיז את הראש לכל הכיוונים]. אמרתי: זה למד קבלה או מתפלל מתוך סידור הרש”ש? בגמרא כתוב שלא להאריך יותר מדי, ואחד שראה מי שמאריך אמר לו: אחרי שכיוונת שהוא יחיד בשמים ובארץ ובארבע רוחות העולם לא צריך להאריך יותר.

ולפעמים מרוב האריכות אדם משתבש. היה כאן ספר קבלה בחרוזים, שראיתי אותו ביום ששי, ומשוגע המחבר שלו. הוא כותב שם שהקב”ה מתחלק לששים רבוא חלקים, מה הטירוף הזה? מתחלק? מה שייך לומר מתחלק? פעם ראיתי תפלת רבנו סעדיה שאומר “וחכמתך לא תוסיף ולא תגרע”, ואמרתי: לא תגרע ניחא, אבל לא תוסיף למה לא? אלא הקב”ה אין לו תוספת ואין לו מגרעת, כי הוא מושלם גמור ושלם. מה זה לחלק אותו? מי אמר לו את הדבר הזה? אומרים בפתח אליהו “לית מחשבא תפיסא בך כלל”, המחשבה לא תופסת איך החיים של העולם. מתחלק לששים רבוא? זה טירוף של מטורף, ועוד עושה חרוזים, על הטירוף שלו הוא עושה חרוזים…

פעם עשו ספר תורה לביטול הסטרא אחרא, ומישהו שם אמר: “סבא שלי עשה עשה ספר תורה לרבי יאשיהו פינטו, וזה ספר תורה שני, כי אין דבר בעולם שאין לו בן זוג, ואפילו הוא כביכול יש לו בת זוג”. רשע מרושע, מנובל. בימי רבי יוסף חיים בא פרופסור אחד מהודו, ואמר להם: אתם מאמינים שהאלוה שלכם יש לו אשה, וקוראים לה “שכינה”. ולא ידעו מה לענות לו. שלחו את השאלה לרבי יוסף חיים, ואמר להם: טפשים, תדעו שזה שקר, אין דבר כזה, והמשיך להסביר להם מה זו “שכינה”.

לכן צריך להתפלל בתמימות ובפשיטות, בפשיטות בפשיטות בפשיטות ובפשיטות. יש יהודים בלוב שלא יודעים כלום, רק לומר תהלים ולהתפלל מכל הלב, וראו נסים ונפלאות בחיים שלהם. סבתא של רבי אהרן כהן, שמה “מישה”, יש לו ספר שמספר עליה, האמונה הפשוטה והתמימה שלה אי אפשר לתאר, והלואי שהיה לנו חצי האמונה התמימה שלה, בלי חכמות.

להתפלל מכל הלב, כמו שאדם שופך את לבו לאמו, וכמו שאדם ששופך את לבו לאביו. “ה’ לא גבה לבי ולא רמו עיני, ולא הלכתי בגדולות ובנפלאות ממני, אם לא שויתי ודוממתי נפשי כגמול עלי אמו כגמול עלי נפשי”. אדם הולך לאמו, הוא לא יודע למי הוא פונה, לחכמה שלה? לכח שלה? לכסף שלה? “אני פונה לאמא” זה הכל. כך צריך אדם להתפלל, בתמימות: “שמע ישראל ה’ אלקינו ה’ אחד”. ויש שבע הוכחות בחובות הלבבות על אחדות ה’, שהוא יחיד ולא שנים, הוכחה על הוכחה על הוכחה (ופעם קראתי אותם). אבל בתפלה בלי שום הוכחה, ה’ אחד! נקודה, זה הכל.

לקבלת ההלכה מדי יום בוואצאפ 👉

לעוד וידאו מרן ראש הישיבה
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן