Menu

הלכה יומית (ראשון) – איסור רבית במינוס בבנק

close
error print mp4file_download file_download
אא

הלכה יומית (ראשון) – איסור רבית במינוס בבנק

מרן ראש הישיבה

הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה שליט"א לע"נ גאולה בת אסתר, ואורנה בת זהבה יום ראשון י"ז מנחם אב התשפ"ב

בן איש חי בשנה שניה (פרשת ואתחנן) מדבר על הלכות רבית. ויש הרבה פרטים בזה, אבל דבר אחד שכל העולם לא נזהרים בו: לא להיכנס למינוס בבנק. תמיד תשתדל שיהיה לך עודף, ואל תיכנס למינוס, כי אם תיכנס למינוס ולגרעון, אח”כ תצטרך לשלם רבית על לחם ועל חלב, וזה לא “היתר עיסקא”.

יש דבר אחד שמותר להיכנס בו למינוס, למשל לקנות דירה ודברים כאלה, שהכסף שאתה משלם רבית כביכול אתה מרויח אח”כ כפלי כפליים, וזה נקרא “היתר עיסקא”. אבל להיכנס לחובות ואח”כ לשלם הרבה, זה היתר עיסקא? לחם וחלב זה לא עסקה! לכן הגאון רבי שלמה זלמן אוירבך היו לו שני חשבונות, לפעמים מושך הרבה ורואה שהחשבון עומד להיגמר, אז היה אומר למשרת שלו להעביר מהחשבון ההוא לחשבון הזה, כדי שאף פעם לא ישאר במינוס.

לכן כדאי לאדם שלא ישאר במינוס. אומרים לי “אח”כ לא יהיה לי אשראי”, אבל אדרבה לא יהיה לך אשראי ותגיד אשרי וטוב לי… אנשים נכנסו למינוס ואח”כ עוד יותר ויותר ויותר, עד שפשטו רגל ופשטו יד. לא לעשות ככה.

לקבלת ההלכה מדי יום בוואצאפ 👉

לעוד וידאו מרן ראש הישיבה
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן