Menu

הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה שליט”א – מצות ביקור חולים

close
error print mp4file_download file_download
אא

הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה שליט”א – מצות ביקור חולים

הלכה פסוקה (חק לישראל): *מצוה לבקר חולים, הקרובים והחברים נכנסים מיד, והרחוקים אחר שלושה ימים* – יחכו עד אחר שלושה ימים. *אם קפץ עליו החולי* – בר מינן. *אלו ואלו נכנסים מיד*.
*אפילו הגדול ילך לבקר הקטן, ואפילו כמה פעמים ביום, ואפילו בן גילו* – שלוקח קצת מהמחלה, לכן מצוה לבקר אותו, כי אתה לוקח לו אחד מששים ומשאיר לו חמשים ותשע. *וכל המוסיף הרי זה משובח, ובלבד שלא יטריח לו* – לפעמים החולה מרגיש לא טוב מאנשים המבקרים אותו. יש סיפור ידוע על “ג’וחא”, שכל הזמן היה בסדר ופתאום חלה, ובאו אליו וישבו אצלו הרבה, אז הוא קם והתלבש, ואמר להם: ג’וחא הבריא קומו לכו החוצה… אני מכיר אנשים כאלה, שהיו באים אלי לבית חולים, ושעה וחצי אני מחכה מתי יקומו מעלי, עד שבסוף נרדמתי והם ממשיכים ויושבים, קמתי חצי שעה אחרי זה, והם עוד יושבים שם, עד שריחם המרחם הקב”ה והם הלכו ממני.
*אין מבקרים החולה בשלוש שעות ראשונות של יום, מפני שכל חולה מיקל עליו חוליו בבוקר* – לפני מאתים חמשים שנה, היה תלמיד חכם גדול, בעל ספר “פחד יצחק” לאמפרונטי, שהיה גם רופא וגם דיין ופוסק, והיה הולך לבקר חולים שלו בבית חולים ממשלתי, בשעות הבוקר מוקדם, ורואה בפני כל חולה אם יש סיכוי לאדם הזה שיבריא, ויוכל לטפל בו, כי אם יראה מאוחר כולם מלא מרגישים טוב, לכן היה הולך מוקדם עם פנס. והוא זכה שאחרי פטירתו השאיר כתבי יד הרבה מאד, והממשלה של איטליה מכרה אותם לממשלה של צרפת, והם לקחו יהודים, שצילמו אותם והדפיסו אותם, והיום הם נפוצים בכל העולם, “פחד יצחק” עשרה כרכים ויותר.
לע”נ גאולה בת אסתר, ואורנה בת זהבה
(יום שני י”ב חשון התשפ”ב)
)
לעוד וידאו מרן ראש הישיבה
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן