Menu

הלכה יומית (יום רביעי) – א. רבי שלום שרעבי. ב. רבי יוסף יצחק מליובביץ’.

close
error print mp4file_download file_download
אא

הלכה יומית (יום רביעי) – א. רבי שלום שרעבי. ב. רבי יוסף יצחק מליובביץ’.

מרן ראש הישיבה

הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה שליט"א לע"נ גאולה בת אסתר, ואורנה בת זהבה יום רביעי י' שבט התשפ"ב

היום זה לא רק האזכרה של מורנו הרב רבי חויתה, אלא גם האזכרה של האדמו”ר רבי יוסף יצחק מליובביץ’, וגם אזכרה של המקובל הגדול רבי שלום שרעבי. ולכל אחד יש סיפור משלו.

רבי שלום שרעבי היה בחור צעיר בתימן, מוכר דברים קטנים שמוכרים לנשים וכדומה. פעם אחת אשה ערביה פיתתה אותו, שיבוא ליד הבית שלה וימכור לה. הוא הלך, והיא תפסה אותו בכח. חשב מה לעשות. אמר לה: רגע, אני הולך לשירותים. הלך ומצא שם חלון בגובה 3-4 קומות, נפל ממנו, ולא קרה לו כלום. וברח לארץ ישראל.

כשהגיע לארץ ישראל, מצא לו מקום בישיבת המקובלים, ועשה את עצמו “שמש”, שכל הזמן משרת אותם שם. שלום מזרחי שרעבי – ראשי תיבות “שמש”. הוא היה שומע את דבריהם בקבלה, ועושה את עצמו ישן, וכאשר הם קמים הוא מסדר את הספרים. יום אחד התקשו בדבר קשה, ואף אחד לא ידע לתרץ. אחרי הצהריים חזרו לבית המדרש, ואמרו לרב שלהם היה רבי גדליה חיון: מצאנו כאן הסבר לקושיא. שאלו: מי כתב את זה? כל אחד שאל את חבירו, אתה כתבת? זה כתב ידך? ולא מצאו מי זה. בסוף בא רבי גדליה חיון ואמר: מי שיודע מי שכתב חייב להגיד. באה הבת שלו ואמרה לו: אני ראיתי את הבחור השמש הזה, בזמן שגמרתם את הלימוד, הוא לקח את הספר וכתב משהו שם. קרא לו הרב, ואמר לו: אני גוזר עליך שתגיד לי את האמת. לחץ עליו, עד שאמר לו: אני כתבתי. התפלא: אתה כתבת את זה ואתה משרת אותנו? הפוך, אתה תהיה מנהל אותנו. מאז במקום שמש קראו לו שֶׁמֶשׁ. וכל המקובלים היום (אולי כמה בודדים אחרת) מתפללים ע”פ הסידור שלו.

והשלישי, זה רבי יוסף יצחק מליובביץ’. ברוסיה בזמן הגזירות של הרשעים הארורים האלה, לא היה שם לא דת ולא אמונה ולא כלום, וכל יהודי שמניח תפלין וכדו’ לוקחים אותו לסיביר עד מוות. אבל הוא עמד בכח נגד כמה יהודים מתבוללים, ונתן את השיעורים שלו במסירות נפש. לקחו אותו שם לכלא, ואמרו לו: אתה יודע שיש לנו כאן רובה, והוא החזיר כמה אנשים מדעתם. אמר להם: “הרובה הזה מפחיד את מי שיש לו שני אלוהות ועולם אחד, אני יש לי אלוה אחד ושני עולמות, ואני לא מפחד מכם”. זה לא פשוט לענות ככה, זו סכנה, כל רגע יכולים להרוג אותו.

מה נעשה איתו בסוף? חסידי חב”ד שהיו שם כמובן, שמעו את זה, אבל אסור להם להגיד את זה לעולם הגדול, כי אם יגידו יהרגו אותם. אז שלחו מברק לאמריקה, וכתבו להם: “אבא שלנו חולה”. הם הבינו שאבא שלנו זה הרבי שלנו, ועשו הכל כדי לשחרר אותו ממות. בהתחלה אמרו שיהיה סגור באיזה מקום שלוש שנים, ואח”כ ביטלו גם את זה ודברים אחרים, עד שיצא ביד רמה. במסירות הנפש שלו זכה שיש יהודים רבים ברוסיה שומרים תורה ומצוות. שנזכה גם אנחנו לראות את בנינו ובני בנינו הולכים בדרך התורה, אמן כן יהי רצון.

 

לקבלת ההלכה מדי יום בוואצאפ 👉

לעוד וידאו מרן ראש הישיבה
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן