Menu

הלכה יומית (חמישי) – א. יום ב’ לבריאת העולם. ב. עושה “השלום” במרומיו. ג. חזרה בתשובה.

close
error print mp4file_download file_download
אא

הלכה יומית (חמישי) – א. יום ב’ לבריאת העולם. ב. עושה “השלום” במרומיו. ג. חזרה בתשובה.

מרן ראש הישיבה

הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה שליט"א לע"נ גאולה בת אסתר, ואורנה בת זהבה יום חמישי כ"ו אלול תשפ"ב

ויאמר אלקים יהי רקיע בתוך המים, ויהי מבדיל בין מים למים. ויעש אלקים את הרקיע, ויבדל בין המים אשר מתחת לרקיע ובין המים אשר מעל לרקיע, ויהי כן. ויקרא אלקים לרקיע שמים, ויהי ערב ויהי בוקר יום שני. “גם מזדים חשוך עבדך אל ימשלו בי אז איתם ונקיתי מפשע רב”. “באברתו יסך לך ותחת כנפיו תחסה, צנה וסוחרה אמיתו”. “ואנחנו עמך וצאן מרעיתך, נודה לך לעולם לדור ודור נספר תהלתך”. רועה ישראל האזינה נוהג כצאן יוסף יושב הכרובים הופיעה”. “הורני ה’ דרכך אהלך באמתך יחד לבבי ליראה שמך”. “יהיו לרצון אמרי פי והגיון לבי לפניך ה’ צורי וגואלי”.

*

בעשרת ימי תשובה אומרים עושה “השלום”, בתפלה, ובחזרה. ובקדיש – רק בקדיש תתקבל.

בליל שבת, הקדיש אחרי מעין שבע נחשב כמו קדיש תתקבל. כך הטור כותב בשם רב משה גאון (זה נדיר מאד שם חכם כזה), שאם אדם לא מתפלל ערבית של שבת כמו שצריך, אמר תפלה של חול או התבלבל, יסמוך על השליח ציבור, דהיינו כשאומר השליח ציבור מעין שבע, זה עולה לו בשביל תפלת ערבית של ליל שבת. ומזה למדו המקובלים שמעין שבע זה כמו חזרה, החזרה של ליל שבת. לכן אם זה כמו חזרה, אז בעושה שלום שאחרי מעין שבע אומרים עושה “השלום”. וגם פוסעים שלוש פסיעות. “שלום” גימטריא מלאך מסויים שהוא סופר מצוותיהם של ישראל.

*

והיום יש לנו בעוונות הרבים הרבה מאד אנשים שבגדו בתורה ובעטו בתורה. אחד אומר לי שיש לו בן עשיר גדול הייטק ופייטק ופטרק… אבל יש לו אשה רפורמית והוא נעשה רפורמי, לא שומר לא שבת לא מועד ולא כלום. והוא מג’רבא! מג’רבא! אבל שכחו את הכל. ויש כאלה שיש להם דעות משונות ופסולות, כמו אחד שבא שלשום עם רעמת שיער, נראה לי כמו אריה וכמו שמשון… מה זה? מה אתה עושה? גם כיפה קטנטונת. אביו הביא אותו אלי, כנראה חושב שאני יכול להחזיר אותו בתשובה. מה אני אעשה לו? מה אני אחזיר את החזירים? את החזיר אי אפשר להחזיר. אתה מדבר איתו והוא ככה וככה. תגיד אתה לא מתבייש ללכת ככה? אי אפשר להאמין איזה בן אדם זה, לא חילוני ולא דתי, משוגע ומטורף.

אדם שיש לו אנשים כאלה במשפחתו, יתפלל עליהם ב”השיבנו אבינו לתורתך וקרבנו מלכנו לעבודתך, והחזירנו בתשובה שלמה לפניך” – יהי רצון מלפניך שתחזיר בתשובה כל פושעי עמך ישראל, ובכללם פלוני בן פלונית. ואם הוא עצמו לא כל כך, יגיד: ובכללם גם לי. שנחזור בתשובה, ונזכה כולנו לשנה טובה ומבורכת, אמן כן יהי רצון

לקבלת ההלכה מדי יום בוואצאפ 👉

לעוד וידאו מרן ראש הישיבה
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן