Menu

ליהודים היתה אורה – זו תורה

ו׳ באדר ב׳ ה׳תשפ״ב – ו׳ באדר ב׳ ה׳תשפ״ב – מרץ 9, 2022
print
אא

לאחר לימוד יומיומי של למעלה משנתיים ובסיומו של זמן חורף פורה עם חמש סיומי מסכתות, סיימו בחורי ואברכי הישיבה תכב”ץ את לימוד כל סדר מועד במסגרת ה”דף היומי”, בתחילת חודש אדר שני ברוב עם בששון ובשמחה, ובמעגלי ריקודים נרגשים כיאה לחודש אשר בו קבלנו את התורה מאהבה.

השיעור מועבר מידי יום בשעה 14:00, בשפה ברורה ונעימה על ידי הגאון רבי עוזי מימון שליט”א, אשר מסר נפשו להעביר את השיעור חרף כל הקשיים שנתקלו בהם בעקבות הגבלות ה’קורונה’, והנה עתה זכו בס”ד לברך על המוגמר בשעה טובה ומוצלחת, ולסיים את כל סדר מועד בנוסף לשאר סדרי הישיבה העמוסים גם כך…

כיבד את המעמד מוה”ר הראב”ד וראש הכולל הגאון הגדול ר’ דוד עידאן שליט”א [הוא הגבר הוקם ע’ל אשר יזם את הקמת שיעור הדף היומי בישיבה לפני כ- 22 שנה לעילוי נשמת מר אביו הרה”צ ר’ שמואל עידאן זצ”ל], מוה”ר שליט”א נשא דברים חמים בחשיבות ומעלת לימוד ה’דף היומי’, ובפרט במסכת יבמות אשר אינה מן הקלות שבש”ס… ולכן חשוב מאוד ללומדה מפי ת”ח הבקי בנושאים אלו ובחבורה, וממילא רווחא שמעתתא. וכן שע”י המסגרת המחייבת מידי יום מגיעים בסוף להישגים ולרכישת בקיאות נרחבת בש”ס, ולא מתייאשים ונשברים באמצע. בתוך דבריו, סיפר הרב על יהודי פשוט אשר הוזמן למשפט בעוון נסיון נתינת שוחד לשוטר כדי ליפטר מעונש. ליהודי לא היתה ברירה אלא להודות באשמה, שהרי שני שוטרים מעידים עליו. אלא שבזמן הקראת התביעה בבית המשפט, ניגן לו חברו מאחריו את אשר למדו בלימוד היומי במסכת שבת (קנג.) “מי שהחשיך לו בדרך נותן כיסו לנכרי וכו'”, היהודי דנן נזכר מיד במשנה זו ואכן טען כך להגנתו לשופט, השופט בקש לקרוא לרב הראשי ולברר עמו אם אכן ישנה הלכה כזו, והרב אישר זאת, ועל ידי זה זוכה היהודי מכל אשמה. גדולה תורה שהיא נותנת חיים לעושיה בעולם הזה ובעולם הבא!! לסיום, ברך הרב את כל המשתתפים שיזכו להמשיך ולסיים ולדעת את כל הש”ס. אמן. 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן