Menu

חידון השמיטה הארצי בהשתתפות מרנן ורבנן שליט”א

י״א בסיון ה׳תשפ״ב – י״א בסיון ה׳תשפ״ב – יוני 10, 2022
print
אא

אתמול (ה) התקיים חידון השמיטה הארצי על ידי המכון למצוות התלויות בארץ בראשות הגאון הרב שניאור זלמן רווח שליט”א

תלמידי התתי”ם שקדו לאורך חודשים על לימוד הלכות שמיטה מתוך חוברת יעודית, כשבתום הלימוד הוזמנו כל התלמידים למעמד המיוחד.

מתוך כל התלמידים עלו שלושים תלמידים לשלב החידון שבו נבחנו במבחן אמריקאי, מתוכם סוננו העשרה המצטיינים לשלב הגמר.

בחידון במיוחד השתתפו כ500 ילדי תשב”ר וצוות שופטים בכיר אשר שקל ובחן כל דבר וכל תשובה כאשר ידוע להם כי נקודה וחצי נקודה יכולים להכריע לכאן ולכאן את הזוכים הגדולים.

בתחילת האירוע התקיים חידון קליקרים עוצמתי בהשתתפות כל התלמידים שהגיעו, שם השתתף כל אחד כפי יכולתו וענה על השאלות, גם כאן דורגו העונים מהרה והעונים נכונה, התלמידים ששו ושמחו על החידון המשותף, ושאגות התשובות נשמעו באולפ הענק ואף מחוצה לו.

רגעי השיא החלו ורף ההתרגשות עלה עת הכריז הגאון הרב רווח שליט”א על בואו של מרן הראשון לציון הגרש”מ עמאר שליט”א לקול שירת תשב”ר, מרן הראש”ל התעניין בתהליך החידון ובזוכים, השופטים השלימו את מלאכתם ועשרת המצטיינים הועלו אחר כבוד לשולחן המצטיינים, משם המשיך החידון בשאלת נכון ולא נכון שהוצגו לנבחנים, ולאחר הסינון הנוסף על ידי חבר השופטים הועלו לשלב הגמר הסופי ששה בלבד.

ושוב ההתרגשות גאתה לשיא נוסף בעת בואו של מרן ראש הישיבה הגר”מ מאזוז שליט”א שנדהם לראות מאות ילדי ישראל שישבו ושקדו על לימוד הלכות שמיטה.

מרן הראשון לציון שליט”א נשא דברים על מעלת השמיטה ועודד את התלמידים להמשיך ולשקוד על התורה ועל העבודה.

גם מרן ראש הישיבה שליט”א עודד את התלמידים וציין בדבריו כי השנה נראה לעיני כל בשדות השומרים שמיטה שלטים המודיעים כי “כאן שומרים שמיטה” מי היה מאמין שיהיה כל כך כבוד למצוות, אמר מרן, וסיים: אשריכם שאתם שוקדים ולומדים הלכות שמיטה ויודעים טוב כל כך.

לאחר דברי מרנן ורבנן הושלם החידון ומתוך ששת הנותרים הועלו שלושה לגמר הגדול, על ידי שאלה שבה הוצרכו לענות תשובה עם נימוק וטעמים, המתמודדים היו קרובים אחד לשני מאוד, וצוות השופטים התחבט זמן רב על הניקוד, ולבסוף זכו התלמידים, חתן החידון היה הילד היקר יוסף סימן טוב ממתיבתא עץ חיים, ותחתיו שני סגנים. פרסים יקרי ערך חולקו לכלל המצטיינים בחידון הקליקרים, ומצטייני הכיתות, הדובדבן שבקצפת הייתה מתנת החתן – ש”ס עוז והדר עם הקדשה מיוחדת מהגאון הרב רווח שליט”א כשאליו מצטרפים בחתימותיהם מרן הראש”ל ומרן ראש הישיבה שליט”א

את הכנס המיוחד חתם הגאון הרב רווח שליט”א בהסבר לילדים היקרים על מעלת השמיטה ועל המצוה החשובה שעשו, בדבריו גם הודה למרנן ורבנן גדולי ומאורי הדור שליט”א שהקדישו מזמנם ובאו לעודד את ילדי ישראל למען ימשיכו לשקוד עוד ועוד.

תמונות מהחידון המיוחד לפניכם:

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן