Menu

“אפשר גם ללכת לפני או אחרי” מרן שליט”א בשיעור השבועי על ל”ג לעומר במירון

ז׳ באייר ה׳תשפ״ב – ז׳ באייר ה׳תשפ״ב – מאי 8, 2022
print
אא

לקראת הילולת הרשב”י בל”ג בעומר, במהלך שיעורו השבועי במוצאי השבת, מרן ראש הישיבה שליט”א, קרא לשומעי לקחו, להיזהר שלא לשהות ביום ההילולה מעבר לארבע שעות במירון.

“יש להיזהר השנה, נלמד לקח משנה שעברה. לא ללכת בל”ג בעומר, בזמן בדיוק. אנשים נלחצים, נדחקים ונחסמים. מה שקרה בשנה שעברה, עבר כל דמיון. 45 הרוגים… לא חייבים ללכת בל”ג בעומר, אפשר ללכת שבוע לפני כן, שבוע לאחר מכן וגם ההולכים יזהרו לא לעבור את ה-4 שעות” קרא מרן שליט”א.

מרן הוסיף ואמר: “4 שעות מספיקות כדי לקרוא את כל התהילים, אפילו פעמיים. יש כאלו גומרים תהילים בשעתיים, אבל לא צריך לקרוא מהר. לקרוא לאט, לאט. לרפואת פלוני ופלוני ופלוני, ולבקש בזכות רבי שמעון”.

“רבי שמעון, היו מאמינים בו גם הגויים. פעם הייתה רעידת אדמה, בתרע”א נדמה לי. הגויים שם ראו רעידת אדמה, אמרו ‘יא רבי שמעון, יא רבי שמעון, תציל אותנו’. הערבים שם אמרו את זה. לכן אדם צריך לעשות את הדבר הזה, ואדם שלא יכול, קשה לו, לא צריך בכלל ללכת”.

קריאתו של מרן ראש הישיבה מגיעה על רקע ההנחיה לפיה כלל העולים למירון חייבים לרכוש כרטיס מראש, כאשר הכרטיס מהווה אישור שהייה למשך 4 שעות בהר. במהלך השבוע, גם רבנים ובני משפחות קרבנות האסון בשנה שעברה, צפויים לצאת בקריאה דומה לכל שדרות הציבור.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן