Menu

טעמי המקרא

שאל את הרב

קדמא וזקף קטן

מלרע כמו שכתבת באפשרות השניה

מנין שקוראים ספרי כתובים בניגון של שיר השירים?

כי זה מנגינה של כתובים כללית, ושייכת בכל ספרי הכתובים מלבד יוצאים מהכלל.

האם צריך לנגן את הטעם “פסק” אחרי שם השם השני בק”ש?

כשקוראים בטעמים ודאי שיש להקפיד בזה, אך כשקוראים ק”ש בדרך כלל בגלל שמאריכים באמירת המילים (בגלל הכוונה) אין עושים טעמים כלל.

כללים שונים בטעמים

לפי המסורת שלנו יש הבדל, כאשר יש במילה קדמא וז"ק לא מתייחסים לקדמא כלל, וכאשר יש שופר הולך, עומדים בו מעט כמו שעומדים בגעיא.

הטעמת טעם "המתיגה" ותפקידה

א. אינני יודע איך קוראים זאת בעדה התוניסאית. ולענין קריאתו של מרן רה"י נר"ו כבר כתבת. וע"ע בלחם הביכורים הנד"מ עמ' קנ"ד בהערה.

ב. לומר שתפקידה כמו סימן הרפה לא מסתבר כלל לענ"ד. מ"מ יש לשים לב שהיא באה רק במקום שכל ההברות סגורות, שאז אין מקום לשופר הולך ובאה הקדמא הזאת במקום שופר הולך. ואפשר שהיא להטעמה קלה.

ג. היכן שמעת שקוראים לה "מתיגה" ?

בודאי. זהו הנדון שלנו: ראש לבית אבותיו הוא: (סוף פסוק) לראובן (זקף גדול… בן שדיאור: (סוף פסוק) לשמעון (זקף גדול.

דרך אגב, בתשובתי למעלה כתבתי (בכתב ידי סוף פסוק אתנח וזקף קטון) ובטעות נדפס: סוף פסוק "מתוח", וגם כבודו העתיק בשאלתו סוף פסוק "מתוח" (ובטח היה ב"מתח" מה זה סוף פסוק "מתוח"), ועם כבוד הקוראים הסליחה.

מאמרים

לא נמצאו תוצאות

שאלה • סיפור • תשובה | דרשה קצרה לשבת פרשת ויקהל

בתחילת הפרשה כתוב “ששת ימים תעשה מלאכה” משה

לקריאה

שאלה • סיפור • תשובה | דרשה קצרה לשבת פרשת כי תשא

פרשת השבוע פותחת במצות מחצית השקל שה’ מצוה

לקריאה
הצג עוד פריטים
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן