ברכה על עירוב תבשילין גם למי שהכין הכל מערב החג

שם הקטגוריה

אא
לדעת מרן ראש הישיבה שליט"א גם מי שלא מבשל מיום טוב לשבת, אלא מכין את כל האוכל לפני החג, וסמוך לשבת רק מחמם את האוכל על הפלאטה וכדומה, רשאי להניח עירוב תבשילין "בברכה" מטעם ספק ספיקא, שמא יש בישול אחר בישול בלח, ואם תאמר שאין, שמא כדעת הסוברים שבשביל הדלקת נרות גם כן צריך להניח עירוב תבשילין (עיין בשו"ת יוסף לקח - מועדים א' סימן ט"ז).
ולאחר שהכין כל צרכי שבת - יכול לאכול את העירוב בחג עצמו. ומכל מקום מצוה שיניח את הפת לשבת ללחם משנה. ומנהגנו לבצוע על הלחם בסעודה שלישית ולחלק גם כן את הביצה (אור תורה מרחשון תשס"א עמוד קל"ב).

שיעורים

!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0