רבני בית ההוראה

אחד מרבני בית ההוראה שליט"א שע"י ישיבת כסא רחמים.

שיעורי וידאו (0 שיעורים)

האחרונים
הכי נצפים

מאמרים (5 מאמרים)

סודו של איש החזון

רבני בית ההוראה | על פני עמודי הספר, נעשה נסיון להתחקות אחר סודו של האיש שהצליח להגשים את חזונו ההיסטורי יש מאין...

פורים פורים לנו, ברוך אשר...

ימי הפורים ממשמשים ובאים| ההסטוריה חוזרת!| דברי אבי הישיבה מרן רבי רחמים חי... לקריאה

בשולי הגלימה - חלק א’

יחד עם כל בית ישראל הבטנו בגלימת הזהב המיותמת, ועינינו התרטבו בדמעות והלב... לקריאה

שאל את הרב (1K שאלות)

ברכה על גלידה "קסטה"

אם דעתו להניח להנות מהגלידה לבד (והביסקויט בא בתור כף- ידית לאחוז בגלידה), כיון שהביסקויט טעמו טוב וראוי לאכילה בפני עצמו, צריך להפריד מעט מהביסקויט ולברך מזונות ואחר כך לברך שהכל. וברכה אחרונה: אם אכל כזית מהביסקויט- מברך על המחיה. ואם אכל כזית מהגלידה- מברך [גם] נפשות.
אם דעתו להנות מהביסקויט והגלידה יחד- מברך רק מזונות. וברכה אחרונה- אם אכל כזית מהביסקויט- מברך על המחיה [בלבד], ואם אכל "פחות" מכזית מהביסקויט, אבל אכל כזית מהגלידה מברך- נפשות [בלבד]. (ברכת ה' חלק ג' פרק י' סעיף כ"ז).
רבני בית ההוראה

פדיון נפש

פדיון נפש נהגו לעשות אנשים בעלי בעיות שונות: זיווג, פרנסה, שלום בית, פריון וכדומה. גם אדם שמרגיש מועקה כזו או אחרת יכול לעשות פדיון נפש, ובכלל, שמעתי על אנשים שעושים לעצמם כל ראש חדש פדיון נפש, להזיק- זה לא מזיק. מהו פדיון נפש? כפשוטו כן הוא, פודים את הנפש, כלומר אם חלילה נגזרה גזרה על האדם- האדם פודה את נפשו על כסף שילך לצדקה. אין חובה להיות נוכח. פדיון נפש הנערך בישיבת כסא רחמים יש בו שתי מעלות, האחת- השמות הנשלחים לפדיון מתברכים מפי מרן ראש הישיבה שליט''א, השנית- בכסף שתורם זוכה להחזיק תלמידי חכמים העוסקים בתורה, והרי ידוע ''תורה מגנא ומצלא''.
נ.ב ניתן לשלוח פדיון נפש, כאן באתר- בעמוד התרומות, ישנה אפשרות ל''פדיון נפש''.
רבני בית ההוראה

סיבת מותו של אבנר בן נר

1. מהר"י אברבנאל כתב כבן י"ב - ט"ו ובשם הרמב"ם במורה נבוכים כתבו שהיה גדול כבן ל' ואעפ"כ נקרא נער כמו יהושע בן נון. (מעם לועז).
2. אבנר היה רשאי מדין גואל הדם.
רבני בית ההוראה

מקור ל"מאן מלכי רבנן"

מה שידוע, זה מרן בבית יוסף אורח חיים סימן א'.
רבני בית ההוראה

פירוש המילה "קילור - קילורין"

מילה זו אינה מהתורה אלא בדברי חז"ל, והוא על דרך מה שאמרו בויקרא רבה (פרשה י"ב אות ג'): תני חזקיה נעשו דברי תורה וכו' קילורית לעיניים וכו' שנאמר מצות הק ברה מאירת עינים. ע"ש. והיינו מין משחה או תחבושת שהיה נהוג בזמנם למשוח בה את העין לחיזוק העין ולרפואתה, כדאיתא במסכת שבת (דף י"ח ע"א): ומניחין קילור על גבי העין וכו' - ומתרפאת והולכת כל היום כולו. ע"ש. ועיין עוד שם בדף ק"ח ע"ב.
רבני בית ההוראה

ההבדל בין לימוד עיון ללימוד בקיאות

1. לימוד בקיאות - כשמו כן הוא לרכוש בקיאות וידע בתורה. פירוש הדברים דרך משל אם לומד בגמרא קושיא ותירוץ, אינו מעיין מה חשב המקשן, ומה חידש לו התרצן, ופעמים שיש עוד קושיא והתירוץ הראשון לכאורה יספיק גם לזה, ולמה חזר להקשות? וכן בהבנת הדברים - די בפירוש אחד של רש"י אף שמביא לישנא אחרינא וכו' וכו'. (ראה דוגמא בשיעורי דף היומי שמועלים כאן באתר - שהם יותר על בסיס בקיאותי). וקל וחומר שלא מתעכבים על דיבורי רש"י ממה נשמר וכיוצא, וכן שאר מפרשים.
אמנם מי שרגיל בעיון הגמרא היטב, גם בלומדו בקיאות יתעורר להרגשים הנ"ל, אבל ימשיך בלימודו כי לא בא עכשיו לעיין את הסוגיא, אלא לרכוש בקיאות, וכשיבוא לידו ענין הלכתי וכיוצא יזכור שלמד בזה, ויש על הסוגיא בעיון.
2. זו הדרך שלמדונו רבותינו כאן בישיבה. לגבי ההספק - כל אחד לפני מדרגתו ותפיסתו (זכרונו), וחשקו בתורה. והדברים ידועים.
יש במרחבי האתר עוד שאלות ותשובות בנושא, אפשר להעזר בחיפוש.
רבני בית ההוראה

סדר לימוד טור ובית יוסף

בישיבה אנו לומדים טור ובית יוסף סימן שלם ואז לומדים שלחן ערוך עם משנה ברורה והערות איש מצליח. ועם הזמן טוב להוסיף גם ביאור הלכה.
אין צורך לפתוח כל מקור שמביא בבית יוסף, רק אם משהו לא מובן.
לצורך חזרה ושינון, אפשר להיעזר בפרטי דינים שכתוב בתחלת כל סימן בטור ובבית יוסף.
לימוד מהר או לאט - תלוי בך ובחכמתך ובתפישתך.
בהצלחה
רבני בית ההוראה
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0