הרב רזיאל כהן

מתלמדיו של הגר"מ לוי זצ"ל, מחבר שו"ת "מחקרי ארץ" ב' חלקים הכוללים עשרות תשובות ופסקים בהלכה.
מעורכי "משנה ברורה – איש מצליח" ח"ה על הלכות פסח, ושותף בכתיבת הסדרה החדשה, "הוראה ברורה" על הלכות יורה דעה- הלכות תערובות. פרי נוסף ממכון הישיבה הכולל פירוש לשלחן ערוך יורה דעה כמתכונת הספר משנה ברורה לבעל ה"חפץ חיים", על חלק או"ח.

שיעורי וידאו (56 שיעורים)

האחרונים
הכי נצפים

מאמרים (0 מאמרים)

לא נמצאו תוצאות

שאל את הרב (1.4K שאלות)

כמה שווי כסף פדיון כפרות

אלו דברים שאין להם שיעור מדוייק. היות ונהגו לעשות הכפרות בתרנגולים, אומדים מחיר של תרנגול פחות – או – יותר. ועל פי זה קבעו 26 ₪ שהוא קרוב לשיעור הנ"ל וכמנין שם הוי"ה – הרחמים.
 
ניתן לתרום כאן באתר "פדיון כפרות" שהולך לעמלי תורה, ומחזק את הישיבה על אלפי הבחורים והתלמידים, וזכות המצווה גדולה מאוד שמקיים גם את מנהג ישראל, וגם מחזיק תורה שאין למעלה ממנה, לעמוד ולהליץ זכות בשעת החתימה.
>> לקיום מנהג פדיון הכפרות בהידור לחץ כאן <<


 
הרב רזיאל כהן

דרך הכשרת תנור טרף

אם אכן יש לכם צורך בתנור החדש, תוכלו לקבלו ולהכשירו באופן הבא: - ראשית יש לנקות היטב היטב את דפנות התנור מבפנים וכן את הדלתות, בחומר חריף (מסיר שומנים) בלי לפסוח על שום חריץ. - אחרי שנוקה התנור מכל לכלוך הניכר לעין, יש להסיקו בחום הגבוה ביותר למשך חצי שעה, כדי לשרוף את אידי האיסור שנבלע בדפנות, ומותר אח"כ לכתחילה להשתמש בו למאכלי חלב או בשר. - את החצובות (הברזלים שעליהם מניחים את הסירים) יש לנקות היטב היטב כנ"ל, ואח"כ יש להגעילם (להכניסם לתוך סיר של מים רותחים מבעבים על האש), או ללבן ליבון קל (להעביר אותם באש מבלי לחכות שיתזו מהן ניצוצות). - המבערים עצמם, אינם צריכים שום הכשר, מאחר ואינם באים במגע ישיר עם הסירים. עם זאת יש לנקותם היטב. והמחמיר להגעילם - תבוא עליו ברכה.
הרב רזיאל כהן

לשחות בבריכה ביתית עם הילדים בשבת

אם שפת הבריכה גבוהה ואין מים יוצאים ממנה החוצה, אזי מעיקר הדין אין בדבר איסור (עיין בשלחן ערוך סימן של"ט סעיף ב'), ובתנאי שתשימו לב להמנע מסחיטת השיער ביציאה, רק בשינוי באמצעות המגבת (עיין מנוחת אהבה חלק ב' עמוד שע"ה). [ויש ליזהר עוד, שלא להכנס לבריכה עם בגדים, אלא רק עם בגד ים המיועד לכך, משום חשש סחיטה, וכמבואר בתשובה הבאה]. וכל זה לבני עדות המזרח. אבל לבני אשכנז יש להחמיר בזה לגמרי (עיין משנה ברורה סימן שכ"ו סעיף קטן כ"א).
כל האמור לעיל הוא להלכה, אבל למעשה ראוי לעניות דעתי להמנע מזה ככל הניתן, ולפחות לא לנהוג כן בקביעות מידי שבת בשבתו. הפיכת יום שבת לקייטנה בבריכה, זה דבר בלתי רצוי כלל. ואין לדעת לאן הדברים עלולים להגיע בעתיד. ועליכם תבוא ברכת טוב. [וכן כתב בילקוט יוסף הלכות שבת סימן ש"א עמוד י"ד בהערה, שאע"פ שאפשר "להסתדר" עם כל החששות ההלכתיים שיש בשחיה בבריכה, למעשה יש להורות שלא לשחות בה בשבת].
הרב רזיאל כהן

זמן הנחת טלית ותפלין למנין פועלים

זמן "עלות השחר" אינו 92 דקות לפני הנץ, אלא 72 דקות. אלא שנחלקו הפוסקים אם לחשב אותן בדקות שוות או בדקות זמניות. ובלוח של הישיבה אנו מחשבים הדקות הללו לפי "שיטת המעלות", כפי שביאר באורך מרן ראש הישיבה באור תורה (טבת תשנ"ה סימן מ"א).
זמן טלית ותפלין הרשום בלוח של הישיבה הוא שעה בדיוק לפני הנץ, וזה ע"פ עדות החכם והתוכן ר' יהוסף שווארץ (ראה בשו"ת איש מצליח חלק א' סימן ט"ו דף נ"ב ע"ב, ובהערות שיח אלעזר שם), ועוד פוסקים. וכן מנהג ירושלים, וכפי שצויין בילקוט יוסף חלק א' (מהדורת תשמ"ה עמוד קל"ז). ואע"פ שמרן הגאון רבי עובדיה יוסף זצ"ל שם כתב שלענין פועלים יש לסמוך על דעת הסוברים שהוא שש דקות אחר עלות השחר, אולם באיש מצליח שם (דף נ"ב ע"א) דחה שיטה זו בתוקף. ונראה לי שגם הסומך על המקילים, אין לו להקל בתרתי - לחשב עלות השחר ב-72 דקות זמניות, וזמן טלית ותפלין ב-6 דקות בלבד, אלא צריך לחשב את עלות השחר כ-72 דקות שוות [גם בקיץ], ו-6 דקות לאחריהן הוא זמן טלית ותפלין. (וסמך לזה מדברי האיש מצליח שם בדפוסים חדשים עמוד רמ"ה ד"ה וראיתי).
לסיכום: אין להניח טלית ותפלין אלא שעה בדיוק קודם זמן הנץ שבלוחות, ובשעת הדחק המקדים 6 דקות לפני כן - יש לו על מה לסמוך.
הרב רזיאל כהן

ברכתו של "לחוח" תימני

מזונות. ואם אוכלים ממנו יותר משיעור קביעות סעודה, ראוי לאוכלו בתוך סעודה של לחם גמור (ברכת ה' חלק ב' פרק ב' סעיף ט"ז).
הרב רזיאל כהן

חימום עוגת "סופלה" על הפלאטה בשבת

אם השוקולד שבתוכה נוזלי, אסור לחמם אותה בשבת. שיש בישול אחר בישול בדבר לח. (והקולא של "מצטמק ורע לו" אינו שייכת אלא במים או בדבר שידוע שהוא מצטמק ורע לו. ועיין מנוחת אהבה חלק ב' עמוד שמ"ה). אך אם הוא קרוש (כמו מרגרינה מחוץ למקרר) - מותר.
כמובן כל זה לדעת הפוסקים שסוברים שאין בעיה לחמם בשבת מאכלים על הפלאטה. אולם דעת מרן ראש הישיבה נר"ו (במבוא למשנה ברורה - איש מצליח חלק ג') שבהנחת מאפה ישירות על הפלאטה יש איסור "מחזי כמבשל", ויש להניחו על גבי הפסק.
הרב רזיאל כהן

כיצד יש להטות את התפילין כדי שיהיו כנגד הלב ?

ראיתי שגם הגר"ז כתב (בסעיף ב') שיטה התפילין "מעט" ואם כן על כרחנו שמה שכתב שיהיו ממש כנגד הלב, הכוונה לא רק בגובה הקיבורת כנגד הלב, אלא גם בכיוונם. ותו לא.

הרב רזיאל כהן
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0