הרב עוזי מיימון

ת"ח חשוב מאברכי כולל לדיינות "דבר אבנר" שע"י הישיבה.
הוציא לאור שו"ת "מטה עוזך" בד' חלקי ש"ע, ובו שאלות אקטואליות בהלכה. כן הוציא ספר חדושים על התורה "תפארת עוזך", וערך ספר הכולל קובץ מפרשים על מסכת מכות.

שיעורי וידאו (16 שיעורים)

האחרונים
הכי נצפים

מאמרים (0 מאמרים)

לא נמצאו תוצאות

שאל את הרב (270 שאלות)

שש מצוות תמידיות

יש שכר שמקיים "שויתי ה' לנגדי תמיד", בתנאי שאכן יחשוב שהקב"ה נמצא עמו, בכל עת ובכל זמן ובכל מצב, כי ציור האותיות בלבד ואינו מרגיש משמעותן, מה יועיל?! וכמו כן יהרהר שם הויה בניקוד יִרְאָה כמבואר במשנה ברורה (א', סק"ד). אך אין לעשות זאת כל הזמן, ישנם שש מצוות חיובם תמידי מובא בביאור הלכה תחילת סימן א', ובקצרה אביא דבריו: א) שיש אלוקים אחד בעולם שהמציא את כל הנמצאים והוא קיים לעד. ב) שלא נאמין בשום אלוה זולתו, והקב"ה בעצמו משגיח בכל העולמות. ג) ליחדו, כמו שנאמר שמע ישראל וגו', ה' שעשה את הכל והוא אלוקינו, הוא אחד בלי שום שיתוף. ד) לאהוב אותו, ויגיע לזה מתוך התבוננות בתורה (כמבואר בספרי) והתבוננות בכל פלאי הבריאה (כמבואר ברמב"ם), ולראות הטובות הרבות שעשה ועושה עמו בכל עת. ה) להיות יראת ה' על פניו תמיד גם בכל זמן, ובפרט כשבא איזה דבר עבירה לידו יעורר יותר עצמו שהקב"ה רואה הכל ומשלם גמול על הכל. ו) שלא לתור אחרי מחשבת הלב במחשבות אפיקרסות ומינות. שלא לתור אחרי העיניים בעריות ובכל תאוות גשמיות. ואח"כ יחשוב בדברי תורה הלכה וכיוצא בזה.
הרב עוזי מיימון

שמחה וששון או ששון ושמחה

הנראה לענ"ד בס"ד ששמחה אינה ניכרת כל כך והיא יותר בלב (כמו שאמרו אין שמחה אלא בבשר ויין, זה לא ניכר כ"כ בשעה שאדם אוכל בשר ושותה יין) ואילו ששון הוא ניכר בתרועות השמחה. ולפיכך כל דבר נכתב בשייך לו. גבי חתן וכלה בתחילה עושים משתה וכלי נגינה וריקודים לכן מתחיל בקול ששון אח"כ בשאר הימים פחות ניכר ושמחה היא הנמשכת ולא הששון. גבי פורים השמחה הולכת וגוברת בתחילה המן הוצרך להוביל מרדכי על הסוס אח"כ הרגוהו אח"כ נתבטלה גזירתו וניתן ליהודים לעשות בשונאיהם כרצונם לכן היתה אורה ושמחה בתחילה אח"כ ששון. וכן בבנין בית המקדש תן כבוד לעמך... שמחה לארצך פחות ניכר, ששון לעירך היינו בירושלים ניכרת השמחה בבנין הבית. מועדים לשמחה זה חול המועד פחות ניכר מיום טוב חגים וזמנים לששון, אפשר דמדבר ביום טוב (או שנקט סתם כך לשון מוסיף והולך).
הרב עוזי מיימון

הכשרת תנור חשמלי בין בשר לחלב

1. אם רוצה לאפות לחם או עוגה פרווה או דגים רצוי לקנח את התנור במטלית מלכלוך שבעין, ויסיק כשעה בחום הכי גבוה, ואם רוצה לעשות דבר חלבי רצוי לקנח בסקוטש עם נוזל כלים וכדומה ורק אחר עשרים וארבע שעות יסיק כשעה בחום הגבוה ואז יעשה דבר חלבי וכמובן בתבנית חלבית או חד פעמית.
2. אין חילוק (בדרך כלל).
3. לקנח התנור, ואפשר לעשות מיד מאפה גבינה בכלי סגור הרמטי.
הרב עוזי מיימון

קניית בגדים חדשים בשנת אבל

בגדים לבנים מגוהצים חדשים אסור עד שיגיע הרגל, אחר שלושים יום, ודוקא שהבגד יש בו את שלושת המעלות הנ"ל אבל אם הבגד אינו לבן מותר תוך י"ב חודש לאב ואם, או תוך שלושים לשאר קרובים (ילקוט יוסף מהדורת תשס"ד עמוד שסה).
הרב עוזי מיימון

כיצד יש ללמוד משנה ברורה הלכה למעשה.


בדרך כלל יש משמעות מדברי הרב משנה ברורה כמי דעתו נוטה כגון שכותב פלוני אוסר "אבל" (כבר) חלקו עליו וכו'. דעתו כהחולק או מפורש כותב ויש לחוש ... ויש להזהר בכבודו .. או פוסק פלוני כתב נהגו להחמיר או שכתבו הפוסקים ובמקום שאין שום גילוי נראה שאינו מכריע רק מעורר שיש מחלוקת, וצריך ליעין אם גילה דעתו בבאור הלכה . וכשלא גילה דעתו בביאור הלכה אז לא הכריע והמיקל יש לו על מי לסמוך והמחמיר תבוא עליו ברכה (ובמקום שיש פוסק מובהק אחד מהצדדין פוסקים כמותו) וכן במילי דרבנן אפשר לסמוך על המיקל ובדאוריתא ראוי להחמיר. ועיין כיצא בזה במשנה ברורה סימן ש"א סעיף קטן י"א. דנראה שאין הכרעה, והכריע באופן מסוים כדעת הטורי זהב.
הרב עוזי מיימון

פסיקת הלכה כשדברי הספר בן איש חי סותרים לדברי הרב פעלים.

שני הכרכים הראשונים של רב פעלים היו קודם ספר בן איש חי ושנים אחרונים אחרי, ופוסקים כמו דעה אחרונה. כך מקובלני.
וראה בספר בן איש חי פרשת תולדות (שנה א' הלכה י"ד) שכתב דיברך ברכות השחר רק בבוקר ולא בחצות לילה ובספר רב פעלים חלק ד' (סימן א') כתב שחוזר בו ולברך בחצות לילה ע"ש. 
- עם כל זה, להלכה ראוי לברך רק ביום כמו שכתוב בהגהות בספר בן איש חי שנדפס בשנת תרצ"ב. וכמו שכתב מרן ראש הישיבה שליט"א בספר בן איש חי המתוקן שהוציא לאור.
הרב עוזי מיימון

לגבי נדרי מצוה שידוע שאפילו אם לא אמר שעושה נדר למרות זאת כשאמר...

מפורש במרן שאדם אומר לצדקה זה נדר (ביו"ד סימן רנ"ח). וגבי התנאי - למעשה כל ישראל לא סומכים על זה כיון שכל פעם בהתרת נדרים עושים תנאי ומסירת מודעה שכל הנדרים לא יחולו. ועם כל זאת חוזרים לעשות התרת נדרים, כמה פעמים בשנה. בכל הנדרים והקבלות בלב וכו'. אפי' שתנאי זה נזכר בגמרא.

והרב עובדיה זצ"ל נראה שסומך על התנאי הזה עיין בחזון עובדיה ימים נוראים (בעמודים מה מו בהערה). אבל לא כתב את זה בהלכה בפירוש - אולי לא לפרסום.

הרב עוזי מיימון

חזרה בתשובה על גרימת חבורה לאביו

חרטה מעומק הלב על הצער שנגרם לאביו ובקשת מחילה, פיוס, וידוי וקבלה לעתיד היינו ליזהר יותר ויותר בכבודו.

הרב עוזי מיימון
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0