הרב עוזי מיימון

ת"ח חשוב מאברכי כולל לדיינות "דבר אבנר" שע"י הישיבה.
הוציא לאור שו"ת "מטה עוזך" בד' חלקי ש"ע, ובו שאלות אקטואליות בהלכה. כן הוציא ספר חדושים על התורה "תפארת עוזך", וערך ספר הכולל קובץ מפרשים על מסכת מכות.

שיעורי וידאו (17 שיעורים)

האחרונים
הכי נצפים

מאמרים (0 מאמרים)

לא נמצאו תוצאות

שאל את הרב (281 שאלות)

שש מצוות תמידיות

יש שכר שמקיים "שויתי ה' לנגדי תמיד", בתנאי שאכן יחשוב שהקב"ה נמצא עמו, בכל עת ובכל זמן ובכל מצב, כי ציור האותיות בלבד ואינו מרגיש משמעותן, מה יועיל?! וכמו כן יהרהר שם הויה בניקוד יִרְאָה כמבואר במשנה ברורה (א', סק"ד). אך אין לעשות זאת כל הזמן, ישנם שש מצוות חיובם תמידי מובא בביאור הלכה תחילת סימן א', ובקצרה אביא דבריו: א) שיש אלוקים אחד בעולם שהמציא את כל הנמצאים והוא קיים לעד. ב) שלא נאמין בשום אלוה זולתו, והקב"ה בעצמו משגיח בכל העולמות. ג) ליחדו, כמו שנאמר שמע ישראל וגו', ה' שעשה את הכל והוא אלוקינו, הוא אחד בלי שום שיתוף. ד) לאהוב אותו, ויגיע לזה מתוך התבוננות בתורה (כמבואר בספרי) והתבוננות בכל פלאי הבריאה (כמבואר ברמב"ם), ולראות הטובות הרבות שעשה ועושה עמו בכל עת. ה) להיות יראת ה' על פניו תמיד גם בכל זמן, ובפרט כשבא איזה דבר עבירה לידו יעורר יותר עצמו שהקב"ה רואה הכל ומשלם גמול על הכל. ו) שלא לתור אחרי מחשבת הלב במחשבות אפיקרסות ומינות. שלא לתור אחרי העיניים בעריות ובכל תאוות גשמיות. ואח"כ יחשוב בדברי תורה הלכה וכיוצא בזה.
הרב עוזי מיימון

שמחה וששון או ששון ושמחה

הנראה לענ"ד בס"ד ששמחה אינה ניכרת כל כך והיא יותר בלב (כמו שאמרו אין שמחה אלא בבשר ויין, זה לא ניכר כ"כ בשעה שאדם אוכל בשר ושותה יין) ואילו ששון הוא ניכר בתרועות השמחה. ולפיכך כל דבר נכתב בשייך לו. גבי חתן וכלה בתחילה עושים משתה וכלי נגינה וריקודים לכן מתחיל בקול ששון אח"כ בשאר הימים פחות ניכר ושמחה היא הנמשכת ולא הששון. גבי פורים השמחה הולכת וגוברת בתחילה המן הוצרך להוביל מרדכי על הסוס אח"כ הרגוהו אח"כ נתבטלה גזירתו וניתן ליהודים לעשות בשונאיהם כרצונם לכן היתה אורה ושמחה בתחילה אח"כ ששון. וכן בבנין בית המקדש תן כבוד לעמך... שמחה לארצך פחות ניכר, ששון לעירך היינו בירושלים ניכרת השמחה בבנין הבית. מועדים לשמחה זה חול המועד פחות ניכר מיום טוב חגים וזמנים לששון, אפשר דמדבר ביום טוב (או שנקט סתם כך לשון מוסיף והולך).
הרב עוזי מיימון

להתעטף בציצית עם הנחת תפלין בצהריים

חייב להתעטף בציצית. זמן טלית ותפילין, במשך כל היום אפשרי.
הצעה טובה: להתפלל קודם שתלך לישון בתפילת הנץ, כי אין זמן שחרית לכתחילה אלא עד ארבע שעות מנץ החמה, ובדיעבד עד חצות היום. (ומי שמתפלל בנץ החמה אינו ניזוק כל היום).
בכל אופן זמן תפילין וטלית כל היום, אבל מי שקם אחר חצות היום ככתוב בלוח שנה הפסיד תפילת שחרית, אלא אם כן נאנס באופן מקרי, ועבר חצות אז מתפלל קודם את התפילה המקורית (במקרה שלך זו תפילת מנחה) ואחר כך יתפלל עוד עמידה של שחרית. ברכות השחר אפשר כל היום. זמן קריאת שמע ככתוב בלוחות.
הרב עוזי מיימון

קניית בגדים חדשים בשנת אבל

בגדים לבנים מגוהצים חדשים אסור עד שיגיע הרגל, אחר שלושים יום, ודוקא שהבגד יש בו את שלושת המעלות הנ"ל אבל אם הבגד אינו לבן מותר תוך י"ב חודש לאב ואם, או תוך שלושים לשאר קרובים (ילקוט יוסף מהדורת תשס"ד עמוד שסה).
הרב עוזי מיימון

מקור ברכת "הנותן ליעף כוח"

הוזכרה בסמ"ג (עשין כז) בברכות ההודאה ומחזור ויטרי והרד"א ואבודרהם. והרב בית חדש כתב שאפשר שכן היתה גירסא בגמרא לפני הקדמונים. או אפשר שהגאונים (לפני כאלף שנה) תקנוה כמו שכתב הרב צמח צדק (סימן ג אות ט).  עיין ביביע אומר חלק ב' (סימן כה אות י"ב י"ג). ע"ש.
הרב עוזי מיימון

כיצד יש ללמוד משנה ברורה הלכה למעשה.


בדרך כלל יש משמעות מדברי הרב משנה ברורה כמי דעתו נוטה כגון שכותב פלוני אוסר "אבל" (כבר) חלקו עליו וכו'. דעתו כהחולק או מפורש כותב ויש לחוש ... ויש להזהר בכבודו .. או פוסק פלוני כתב נהגו להחמיר או שכתבו הפוסקים ובמקום שאין שום גילוי נראה שאינו מכריע רק מעורר שיש מחלוקת, וצריך ליעין אם גילה דעתו בבאור הלכה . וכשלא גילה דעתו בביאור הלכה אז לא הכריע והמיקל יש לו על מי לסמוך והמחמיר תבוא עליו ברכה (ובמקום שיש פוסק מובהק אחד מהצדדין פוסקים כמותו) וכן במילי דרבנן אפשר לסמוך על המיקל ובדאוריתא ראוי להחמיר. ועיין כיצא בזה במשנה ברורה סימן ש"א סעיף קטן י"א. דנראה שאין הכרעה, והכריע באופן מסוים כדעת הטורי זהב.
הרב עוזי מיימון

חישוב נץ אסטרונומי.

החצות אינו משתנה. לדוגמא חצות היום 12-42 ושקיעה 7-50, ההפרש 7 שעות ו-8 דקות.
נוריד מ12-42 7 שעות ו8 דקות יוצא 5-34 וזה נץ אסטרונומי.
הרב עוזי מיימון

אמירת ביטוים שנכנסו לסלנג כגון: "בחיאת" או "בחיאת רבק"

אסור לומר רָבַךְּ פירושו הרב שלך היינו הקב"ה, ונשבע בחיי ה' כביכול ואסור, ששים עיר היו לו לינאי המלך שחרבו בגלל שבועת אמת, ומאד צריך להתרחק משבועות, והיום בטלו בבתי דין את כל השבועות בגלל החומרא הגדולה, והסכנה שבדבר (ועיין גיטין ל"ה ע"א) 
הרב עוזי מיימון
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0