הרב עוזי מיימון

ת"ח חשוב מאברכי כולל לדיינות "דבר אבנר" שע"י הישיבה.
הוציא לאור שו"ת "מטה עוזך" בד' חלקי ש"ע, ובו שאלות אקטואליות בהלכה. כן הוציא ספר חדושים על התורה "תפארת עוזך", וערך ספר הכולל קובץ מפרשים על מסכת מכות.

שיעורי וידאו (16 שיעורים)

האחרונים
הכי נצפים

מאמרים (0 מאמרים)

לא נמצאו תוצאות

שאל את הרב (260 שאלות)

על איזה יקבים אפשר לברך הגפן על יינם

א) כרמל, אפרת (שיש בו הכשר יורה דעה), יקבי רמת הגולן, יין כסא רחמים, יין בציר (בהכשר בד"ץ בית יוסף). זה מה שידוע לי. ב) ספק ברכות להקל, ויברך עליו שהכל, דהוי כחמר מדינה (כן עשה הרב עובדיה יוסף שליט"א מעשה, בחופה). ג) אמן לא יענה על ברכת הגפן, דספק אמן להקל. יוצא ידי חובת קידוש לדעה אחת בשלחן ערוך (אבל לא מוסכמת) שסוף סוף אומר נוסח הקידוש על חמר מדינה, ויוכל האורח לעשות בלילה קידוש בפת, וביום יעשה כמו שכתב הרב בן איש חי (בראשית ש"ב ט"ו) שיוכל לומר הקידוש (ויסתכל בכוס) אע"פ שכוס הקידוש ביד אחר ע"ש. ויאמר ברכת "שהכל", בשעה שהמקדש מברך "הגפן".
הרב עוזי מיימון

פירוש פסוק "אשא כנפי שחר" בתהילים

הכוונה לפי ראות עיני האדם, וכמו שנאמר: דרך הנשר בשמים. וכן: ערים גדולות בצורות בשמים.
הרב עוזי מיימון

שש מצוות תמידיות

יש שכר שמקיים "שויתי ה' לנגדי תמיד", בתנאי שאכן יחשוב שהקב"ה נמצא עמו, בכל עת ובכל זמן ובכל מצב, כי ציור האותיות בלבד ואינו מרגיש משמעותן, מה יועיל?! וכמו כן יהרהר שם הויה בניקוד יִרְאָה כמבואר במשנה ברורה (א', סק"ד). אך אין לעשות זאת כל הזמן, ישנם שש מצוות חיובם תמידי מובא בביאור הלכה תחילת סימן א', ובקצרה אביא דבריו: א) שיש אלוקים אחד בעולם שהמציא את כל הנמצאים והוא קיים לעד. ב) שלא נאמין בשום אלוה זולתו, והקב"ה בעצמו משגיח בכל העולמות. ג) ליחדו, כמו שנאמר שמע ישראל וגו', ה' שעשה את הכל והוא אלוקינו, הוא אחד בלי שום שיתוף. ד) לאהוב אותו, ויגיע לזה מתוך התבוננות בתורה (כמבואר בספרי) והתבוננות בכל פלאי הבריאה (כמבואר ברמב"ם), ולראות הטובות הרבות שעשה ועושה עמו בכל עת. ה) להיות יראת ה' על פניו תמיד גם בכל זמן, ובפרט כשבא איזה דבר עבירה לידו יעורר יותר עצמו שהקב"ה רואה הכל ומשלם גמול על הכל. ו) שלא לתור אחרי מחשבת הלב במחשבות אפיקרסות ומינות. שלא לתור אחרי העיניים בעריות ובכל תאוות גשמיות. ואח"כ יחשוב בדברי תורה הלכה וכיוצא בזה.
הרב עוזי מיימון

שמחה וששון או ששון ושמחה

הנראה לענ"ד בס"ד ששמחה אינה ניכרת כל כך והיא יותר בלב (כמו שאמרו אין שמחה אלא בבשר ויין, זה לא ניכר כ"כ בשעה שאדם אוכל בשר ושותה יין) ואילו ששון הוא ניכר בתרועות השמחה. ולפיכך כל דבר נכתב בשייך לו. גבי חתן וכלה בתחילה עושים משתה וכלי נגינה וריקודים לכן מתחיל בקול ששון אח"כ בשאר הימים פחות ניכר ושמחה היא הנמשכת ולא הששון. גבי פורים השמחה הולכת וגוברת בתחילה המן הוצרך להוביל מרדכי על הסוס אח"כ הרגוהו אח"כ נתבטלה גזירתו וניתן ליהודים לעשות בשונאיהם כרצונם לכן היתה אורה ושמחה בתחילה אח"כ ששון. וכן בבנין בית המקדש תן כבוד לעמך... שמחה לארצך פחות ניכר, ששון לעירך היינו בירושלים ניכרת השמחה בבנין הבית. מועדים לשמחה זה חול המועד פחות ניכר מיום טוב חגים וזמנים לששון, אפשר דמדבר ביום טוב (או שנקט סתם כך לשון מוסיף והולך).
הרב עוזי מיימון

הכשרת תנור חשמלי בין בשר לחלב

1. אם רוצה לאפות לחם או עוגה פרווה או דגים רצוי לקנח את התנור במטלית מלכלוך שבעין, ויסיק כשעה בחום הכי גבוה, ואם רוצה לעשות דבר חלבי רצוי לקנח בסקוטש עם נוזל כלים וכדומה ורק אחר עשרים וארבע שעות יסיק כשעה בחום הגבוה ואז יעשה דבר חלבי וכמובן בתבנית חלבית או חד פעמית.
2. אין חילוק (בדרך כלל).
3. לקנח התנור, ואפשר לעשות מיד מאפה גבינה בכלי סגור הרמטי.
הרב עוזי מיימון

קניית בגדים חדשים בשנת אבל

בגדים לבנים מגוהצים חדשים אסור עד שיגיע הרגל, אחר שלושים יום, ודוקא שהבגד יש בו את שלושת המעלות הנ"ל אבל אם הבגד אינו לבן מותר תוך י"ב חודש לאב ואם, או תוך שלושים לשאר קרובים (ילקוט יוסף מהדורת תשס"ד עמוד שסה).
הרב עוזי מיימון

הרואה נחש בחלום

הגמרא אומרת שהרואה נחש בחלום מרמז על פרנסה ברווח, ואם הנחש הכישו נכפלה פרנסתו.
אבל צריך גם לקבוע עתים לתורה.
הרב עוזי מיימון

קיבל על עצמו ללבוש רק ציצית תכלת

מותר, ואין צריך להתעכב בשביל זה.

הרב עוזי מיימון
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0