הרב רחמים מאזוז

החוט המשולש בבניו של מרן מייסד הישיבה זצ"ל, מגדולי הפוסקים בדור.
עם היותו צנוע ונחבא אל הכלים, באופן יוצא מהרגיל, ידוע כבקי עצום בכל מכמני ההלכה בד' חלקי ש"ע, ושאלות סבוכות משחרים אל פתחו.
בשל היותו בקי עצום גם בתשובות הפוסקים, מתדפקים לפניו טובי בחורי ואברכי הישיבה, ומרצים בפניו את חדושיהם וסברותיהם, לקבל את הסכמתו או ללמוד מסברתו הרחבה. ת"ח רבים פוסקי הלכה, מבוגרי הישיבה גדלו על ברכיו, וזכו לקבל את הכוונתו החשובה.
במשך השנים היו אף כמה מחזורים שזכו לקבל ממנו שיעורים מידי יום, וללמוד אצלו עומקה של הלכה.
על אף היותו צעיר הבנים, מופקד על גנזך הכתבים של מר אביו מרן "מייסד הישיבה" זצ"ל, והמפעל להוצאת ספרי ה"איש מצליח" מתנהל תחת שבט ביקורתו. מידי יום מקדיש מזמנו לליבון ובירור החדושים שעדין בכתב יד, ופועל להוצאת כרכים נוספים משו"ת "איש מצליח", וחדושיו של מייסד הישיבה על הש"ס "מצמיח ישועה".
במסגרת הוצאת משנה ברורה "איש מצליח" השתתף כעורך ראשי של כמה חלקים, וכמובן גם בפרויקט ההדרת שו"ת "איש מצליח".

שיעורי וידאו (1 שיעורים)

האחרונים
הכי נצפים

מאמרים (0 מאמרים)

לא נמצאו תוצאות

שאל את הרב (636 שאלות)

האם מותר לגזום עץ פרי ?

אינני מבין את השאלה, אם יש הרבה פירות יתלשם ויאכלם (אחר הפרשת תרומות ומעשרות כדין), וגם האילן השי שיש בו פירות רקובים, יוציאם. ואם צריך לחתוך ענפים בכל זאת על פי עצת מומחים, יעשה. אבל לא לחתוך העץ לגמרי שזה אסור כל זמן שעושה פירות וגם יש חשש סכנה.
הרב רחמים מאזוז

האם חייב ליטול ידיים לאחר תשמיש המיטה?

יש מחמירים ליטול. אבל דעת מרן ראש הישיבה נ"ו שדוקא אם קם אחר כך ללמוד או לעשות חפציו, אבל אם הולך לישן, אין צריך. [עיין בספר קדושת משה על הלכות אלו ואברך מהישיבה ר' יצחק משה היו פרק ג' סעיף נו)] ואם ברצונו לקרא קריאת שמע לישן מתוך דברי תורה, יש לרחוץ ידים תחילה. ועל כל פנים אין צריך כלי, ודי בשטיפה מהברז,לנקיות בלבד,ונכון שירחץ 3 פעמים, עיין כף החיים ( סימן ד' אות סא) ומשם בארה.
הרב רחמים מאזוז

הכשרת שיש קיסר לפסח

לעניות דעתי השיש אינו צריך יותר מעירוי מים רותחין. כיון שאין מבשלין עליו, וגם כשמורידים סיר מעל האש שמים אותו על חתיכת שיש נפרדת, וגם אם לא נזהרים בכך במקרים חד - פעמי, אהני להו עירוי מכלי ראשון. ויש לעיין בחזון עובדיה מה שכתב בזה.
הרב רחמים מאזוז

תיקון למי שנפלה לו המזוזה

לתת צדקה. לשים לב מלכתחילה שהמזוזה תפוסה טוב. גם תפלין אם נפל בשקית שלו, יתן צדקה ולא צריך תענית. ודברים אלו מה שמפורש בספרים יש לעשות ולא להוסיף.
הרב רחמים מאזוז

קריאת שם יהונתן - יונתן

בנביא מוזכר השם יהונתן בה"א. ולכן כך עדיף לקרוא. אבל כדי שלא יחשבו שיונתן זה קיצור, ויש אומרים שלא לקצר שמות, נראה לי שיקרא לו בשעת המילה יהונן - יונתן.
הרב רחמים מאזוז

קביעת תאריך אזכרה שחל ביום שושן פורים

האזכרה עושים ביום שושן פורים בערב "לפני השקיעה", לעלות אפשר למחרת, או באותו יום בלילה (אם אי אפשר לחכות למחרת).
לגבי התענית, ביום שושן פורים אין מתענים. ולכן טוב מאד לעשות סיום לעיול נשמת הנפטר.
לגבי קבלת תענית, אם זה לא תענית ציבור, וגם לא תענית שאתה נוהג כל שנה להתענות, אינו נחשב תענית, וכדאי לקבוע יום אחר.
הרב רחמים מאזוז

קריאת השם "אלרואי"

השם אלרואי יש לו משמעות טובה וגם מופיע בתורה, אין צורך לשנות בשם שאין לו משמעות ומשובש
הרב רחמים מאזוז
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0