הרב רחמים מאזוז

החוט המשולש בבניו של מרן מייסד הישיבה זצ"ל, מגדולי הפוסקים בדור.
עם היותו צנוע ונחבא אל הכלים, באופן יוצא מהרגיל, ידוע כבקי עצום בכל מכמני ההלכה בד' חלקי ש"ע, ושאלות סבוכות משחרים אל פתחו.
בשל היותו בקי עצום גם בתשובות הפוסקים, מתדפקים לפניו טובי בחורי ואברכי הישיבה, ומרצים בפניו את חדושיהם וסברותיהם, לקבל את הסכמתו או ללמוד מסברתו הרחבה. ת"ח רבים פוסקי הלכה, מבוגרי הישיבה גדלו על ברכיו, וזכו לקבל את הכוונתו החשובה.
במשך השנים היו אף כמה מחזורים שזכו לקבל ממנו שיעורים מידי יום, וללמוד אצלו עומקה של הלכה.
על אף היותו צעיר הבנים, מופקד על גנזך הכתבים של מר אביו מרן "מייסד הישיבה" זצ"ל, והמפעל להוצאת ספרי ה"איש מצליח" מתנהל תחת שבט ביקורתו. מידי יום מקדיש מזמנו לליבון ובירור החדושים שעדין בכתב יד, ופועל להוצאת כרכים נוספים משו"ת "איש מצליח", וחדושיו של מייסד הישיבה על הש"ס "מצמיח ישועה".
במסגרת הוצאת משנה ברורה "איש מצליח" השתתף כעורך ראשי של כמה חלקים, וכמובן גם בפרויקט ההדרת שו"ת "איש מצליח".

שיעורי וידאו (1 שיעורים)

האחרונים
הכי נצפים

מאמרים (0 מאמרים)

לא נמצאו תוצאות

שאל את הרב (631 שאלות)

חנוכת בית לדירה שכורה

1. חנוכת בית זה ברכה לדירה ולבאים לגור בתוכה לשלוה ואושר וברכה והצלחה לכן כדאי לעשות והעיקר ללמוד הסדר שכתוב בספרים (ואם לא יספיקו יחלקו לבאים).
2. לבקר על קברות הצדיקים אין בזה בעיא, ורק ללכת ללויה או לקבר של קרוב משפחה יש נמנעים ושומר מצוה יזכה לכל טוב.
הרב רחמים מאזוז

אכילת אנשובי בהכשר הרבנות

1) אני ראיתי גם בכשרות מהדרין בד"ץ.
2) תעשה ע"פ ההוראות הרשומות ע"ג האריזה.
הרב רחמים מאזוז

מנהג אזכרת האחד עשרה חודש

אין מקור בספרים קדמונים למנהג של אזכרה ה- 11, אבל מאחר שנהגו כל תפוצות עם ישראל בכך, לא צריך לבטל. ואני נראה לי מפני שכתוב בספרים שנהגו להפסיק באמירת קדיש בסוף החדש ה-11 (עיין ברכי יוסף ועוד). לכן עושים אזכרה ועליה לבית הקברות להורות על גמר שלב נוסף. כמו שכן עושים באזכרת ה-30 ובאזכרת השבעה שאז יש גם שינויים במנהגי האבלות שנהגו לפני כן. ומה שנהגו אצל העדה המרוקאית שאזכרת ה-11 חשובה יותר, כן שמעתי שכך נוהגים התוניסאים. ונראה לי שזו טעות, שהם חושבים שבסוף ה-11 גמרו כל מנהגי האבלות. וזה לא נכון רק בסוף השנה.
הרב רחמים מאזוז

תיקון למי שנפלה לו המזוזה

לתת צדקה. לשים לב מלכתחילה שהמזוזה תפוסה טוב. גם תפלין אם נפל בשקית שלו, יתן צדקה ולא צריך תענית. ודברים אלו מה שמפורש בספרים יש לעשות ולא להוסיף.
הרב רחמים מאזוז

רוב מנין לערבית

המנהג בתונס להתפלל אם יש שלשה שלא התפללו ובתנאי שיש עשרה (שיש עוד שבעה שהתפללו) בסך הכל. לאמירת קדישים. וכן מורה מרן ראש הישיבה שליט"א. אלא שיש מעירים שאע"פ שזה אפשר כיון שאין חזרה ויכולים לומר כל הקדישים וברכו, מכל מקום אינו נקרא תפלה בצבור אלא אם כן יש רוב מנין שלא התפללו (ועיין בספר ברית כהונה חלק אורח חיים מערכת מ' אות ד' ובהערה בשולי הגליון שם עמוד צ"ג).
הרב רחמים מאזוז

הכנסת גוי לבית הכנסת

אם הגוי בא לבית הכנסת ומתנהג בכבוד, אין שום בעיא. אע"פ שמחשבתו לע"ז, אין אנו אחראים לו. וזה ידוע ומפורסם שהמלך במדינות ערב היה מגיע לבית הכנסת יום הכפורים או בחגים, והרב עושה לו מי שבירך, ואין פוצה פה ומצפצף.
הרב רחמים מאזוז

לבוש לבן וחליפה שחורה ביום הכיפורים

לא נהגו אצלנו להקפיד ללבוש לבן ביום הכפורים.
אבל היו רבנים שלבשו בשבת בגדי לבן, וכן אני זוכר שאבא זצ"ל בקיץ לבש ג'בבה (כעין ג'ילביה) לבנה בשבת וביום הכפורים, אבל לא הקפידו על כך. הרוצה ללבוש יוכל ללבוש, וסמך לדבר "אם יהיו חטאיכם כשנים כשלג ילבינו" ויש עוד טעמים. אבל גם ללבוש חליפה שחורה לא הקפידו, בפרט שמניחים עליה טלית לבנה.
הרב רחמים מאזוז
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0