הרב רחמים מאזוז

החוט המשולש בבניו של מרן מייסד הישיבה זצ"ל, מגדולי הפוסקים בדור.
עם היותו צנוע ונחבא אל הכלים, באופן יוצא מהרגיל, ידוע כבקי עצום בכל מכמני ההלכה בד' חלקי ש"ע, ושאלות סבוכות משחרים אל פתחו.
בשל היותו בקי עצום גם בתשובות הפוסקים, מתדפקים לפניו טובי בחורי ואברכי הישיבה, ומרצים בפניו את חדושיהם וסברותיהם, לקבל את הסכמתו או ללמוד מסברתו הרחבה. ת"ח רבים פוסקי הלכה, מבוגרי הישיבה גדלו על ברכיו, וזכו לקבל את הכוונתו החשובה.
במשך השנים היו אף כמה מחזורים שזכו לקבל ממנו שיעורים מידי יום, וללמוד אצלו עומקה של הלכה.
על אף היותו צעיר הבנים, מופקד על גנזך הכתבים של מר אביו מרן "מייסד הישיבה" זצ"ל, והמפעל להוצאת ספרי ה"איש מצליח" מתנהל תחת שבט ביקורתו. מידי יום מקדיש מזמנו לליבון ובירור החדושים שעדין בכתב יד, ופועל להוצאת כרכים נוספים משו"ת "איש מצליח", וחדושיו של מייסד הישיבה על הש"ס "מצמיח ישועה".
במסגרת הוצאת משנה ברורה "איש מצליח" השתתף כעורך ראשי של כמה חלקים, וכמובן גם בפרויקט ההדרת שו"ת "איש מצליח".

שיעורי וידאו (1 שיעורים)

האחרונים
הכי נצפים

מאמרים (0 מאמרים)

לא נמצאו תוצאות

שאל את הרב (631 שאלות)

חנוכת בית לדירה שכורה

1. חנוכת בית זה ברכה לדירה ולבאים לגור בתוכה לשלוה ואושר וברכה והצלחה לכן כדאי לעשות והעיקר ללמוד הסדר שכתוב בספרים (ואם לא יספיקו יחלקו לבאים).
2. לבקר על קברות הצדיקים אין בזה בעיא, ורק ללכת ללויה או לקבר של קרוב משפחה יש נמנעים ושומר מצוה יזכה לכל טוב.
הרב רחמים מאזוז

אכילת אנשובי בהכשר הרבנות

1) אני ראיתי גם בכשרות מהדרין בד"ץ.
2) תעשה ע"פ ההוראות הרשומות ע"ג האריזה.
הרב רחמים מאזוז

הנחת תפילין בתפילת מנחה

קודם כל, האם אתה מניח תפלין של ר"ת בשחרית, ואם כן, יש מחמירים להניח של ר"ת גם במנחה, ואם תפלין של רש"י גדול כמו של חב"ד אצבעים על אצבעים מצוה להניחו במנחה עם ברכה. שזהו שמושא רבא, וכמו שכתב הרב כף החיים בסימן ל"ז אות י', והרב בן איש חי שנה א'.
ואם אין לך רק תפלין של רש"י, מובא בבית יוסף (סימן מ"ו) שנהגו להניחם במנחה של תענית להשלים מאה ברכות. והרוצה להניחם בכל יום רשאי. ובלבד שיהיו עוד אנשים שמניחים שלא יהיה כיוהרא, ואתם שיש לכם עוד בחורים המניחים כדאי להניח אתם שלא להיראות כיוהרא. וה' לא ימנע טוב להולכים בתמים.
הרב רחמים מאזוז

מנהג אזכרת האחד עשרה חודש

אין מקור בספרים קדמונים למנהג של אזכרה ה- 11, אבל מאחר שנהגו כל תפוצות עם ישראל בכך, לא צריך לבטל. ואני נראה לי מפני שכתוב בספרים שנהגו להפסיק באמירת קדיש בסוף החדש ה-11 (עיין ברכי יוסף ועוד). לכן עושים אזכרה ועליה לבית הקברות להורות על גמר שלב נוסף. כמו שכן עושים באזכרת ה-30 ובאזכרת השבעה שאז יש גם שינויים במנהגי האבלות שנהגו לפני כן. ומה שנהגו אצל העדה המרוקאית שאזכרת ה-11 חשובה יותר, כן שמעתי שכך נוהגים התוניסאים. ונראה לי שזו טעות, שהם חושבים שבסוף ה-11 גמרו כל מנהגי האבלות. וזה לא נכון רק בסוף השנה.
הרב רחמים מאזוז

לצאת לטיול בתקופת בין המצרים

אין איסור לטייל, אבל לא כדאי לשבת ולשמוח בימים אלו, אשר אנחנו קוראים בהם תיקון חצות ומצטערים על חורבן בית - המקדש, אם נזכה ותהיה הגאולה בקרוב בס"ד יהיו הימים האלה כמו חול המועד ארוך 3 שבועות, ויהיו לששון ולשמחה ולמועדים טובים כמו שכתוב בזכריה (ה' י"ט).
הרב רחמים מאזוז

תיקון למי שנפלה לו המזוזה

לתת צדקה. לשים לב מלכתחילה שהמזוזה תפוסה טוב. גם תפלין אם נפל בשקית שלו, יתן צדקה ולא צריך תענית. ודברים אלו מה שמפורש בספרים יש לעשות ולא להוסיף.
הרב רחמים מאזוז

הכנסת גוי לבית הכנסת

אם הגוי בא לבית הכנסת ומתנהג בכבוד, אין שום בעיא. אע"פ שמחשבתו לע"ז, אין אנו אחראים לו. וזה ידוע ומפורסם שהמלך במדינות ערב היה מגיע לבית הכנסת יום הכפורים או בחגים, והרב עושה לו מי שבירך, ואין פוצה פה ומצפצף.
הרב רחמים מאזוז
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0