הרב רחמים מאזוז

החוט המשולש בבניו של מרן מייסד הישיבה זצ"ל, מגדולי הפוסקים בדור.
עם היותו צנוע ונחבא אל הכלים, באופן יוצא מהרגיל, ידוע כבקי עצום בכל מכמני ההלכה בד' חלקי ש"ע, ושאלות סבוכות משחרים אל פתחו.
בשל היותו בקי עצום גם בתשובות הפוסקים, מתדפקים לפניו טובי בחורי ואברכי הישיבה, ומרצים בפניו את חדושיהם וסברותיהם, לקבל את הסכמתו או ללמוד מסברתו הרחבה. ת"ח רבים פוסקי הלכה, מבוגרי הישיבה גדלו על ברכיו, וזכו לקבל את הכוונתו החשובה.
במשך השנים היו אף כמה מחזורים שזכו לקבל ממנו שיעורים מידי יום, וללמוד אצלו עומקה של הלכה.
על אף היותו צעיר הבנים, מופקד על גנזך הכתבים של מר אביו מרן "מייסד הישיבה" זצ"ל, והמפעל להוצאת ספרי ה"איש מצליח" מתנהל תחת שבט ביקורתו. מידי יום מקדיש מזמנו לליבון ובירור החדושים שעדין בכתב יד, ופועל להוצאת כרכים נוספים משו"ת "איש מצליח", וחדושיו של מייסד הישיבה על הש"ס "מצמיח ישועה".
במסגרת הוצאת משנה ברורה "איש מצליח" השתתף כעורך ראשי של כמה חלקים, וכמובן גם בפרויקט ההדרת שו"ת "איש מצליח".

שיעורי וידאו (1 שיעורים)

האחרונים
הכי נצפים

מאמרים (0 מאמרים)

לא נמצאו תוצאות

שאל את הרב (635 שאלות)

להתפלל גוף נקי. עד כמה?

1. על כיוצה בזה אמרו לא נתנה תורה למלאכי השרת. אפילו לעניין מי שהתפלל בלא נקיון כלל, יש מחלוקת (באחרונים סימן ע"ו) אם צריך לחזור ולהתפלל, בנדון שלך שנקית היטב במים ובדקת כפי כחך, אין עליך לחוש יותר. וידוע מה שהזהיר הסטייפלר זצ"ל על כיוצא בזה. ואכמ"ל.
2. יתכן. בשלחן ערוך (סימן ע"ו ס"ה) מפורש דהיינו כשיעור שהיא נראית כשהוא יושב. אם תקנח במים בישיבה נראה שדי בזה. ואין צריך להכנס לעומק הנקב.
הרב רחמים מאזוז

האם חייב ליטול ידיים לאחר תשמיש המיטה?

יש מחמירים ליטול. אבל דעת מרן ראש הישיבה נ"ו שדוקא אם קם אחר כך ללמוד או לעשות חפציו, אבל אם הולך לישן, אין צריך. [עיין בספר קדושת משה על הלכות אלו ואברך מהישיבה ר' יצחק משה היו פרק ג' סעיף נו)] ואם ברצונו לקרא קריאת שמע לישן מתוך דברי תורה, יש לרחוץ ידים תחילה. ועל כל פנים אין צריך כלי, ודי בשטיפה מהברז,לנקיות בלבד,ונכון שירחץ 3 פעמים, עיין כף החיים ( סימן ד' אות סא) ומשם בארה.
הרב רחמים מאזוז

הנחת תפילין בתפילת מנחה

קודם כל, האם אתה מניח תפלין של ר"ת בשחרית, ואם כן, יש מחמירים להניח של ר"ת גם במנחה, ואם תפלין של רש"י גדול כמו של חב"ד אצבעים על אצבעים מצוה להניחו במנחה עם ברכה. שזהו שמושא רבא, וכמו שכתב הרב כף החיים בסימן ל"ז אות י', והרב בן איש חי שנה א'.
ואם אין לך רק תפלין של רש"י, מובא בבית יוסף (סימן מ"ו) שנהגו להניחם במנחה של תענית להשלים מאה ברכות. והרוצה להניחם בכל יום רשאי. ובלבד שיהיו עוד אנשים שמניחים שלא יהיה כיוהרא, ואתם שיש לכם עוד בחורים המניחים כדאי להניח אתם שלא להיראות כיוהרא. וה' לא ימנע טוב להולכים בתמים.
הרב רחמים מאזוז

תיקון למי שנפלה לו המזוזה

לתת צדקה. לשים לב מלכתחילה שהמזוזה תפוסה טוב. גם תפלין אם נפל בשקית שלו, יתן צדקה ולא צריך תענית. ודברים אלו מה שמפורש בספרים יש לעשות ולא להוסיף.
הרב רחמים מאזוז

קריאת שם יהונתן - יונתן

בנביא מוזכר השם יהונתן בה"א. ולכן כך עדיף לקרוא. אבל כדי שלא יחשבו שיונתן זה קיצור, ויש אומרים שלא לקצר שמות, נראה לי שיקרא לו בשעת המילה יהונן - יונתן.
הרב רחמים מאזוז

נוסח ברכת האב לבנות בליל שבת

בספר עמוד ההוראה מביא לשון הקמיע, ואינו מנוקד בשמים יודעים איך לנקד. בד"כ כשמברכים את הבנים והבנות ביחד, קוראים כנוסח הפסוק, ומי שמברך את הבנות לבד יקראם כדת, והעיקר הכוונה.

הרב רחמים מאזוז
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0