הרב רחמים מאזוז

החוט המשולש בבניו של מרן מייסד הישיבה זצ"ל, מגדולי הפוסקים בדור.
עם היותו צנוע ונחבא אל הכלים, באופן יוצא מהרגיל, ידוע כבקי עצום בכל מכמני ההלכה בד' חלקי ש"ע, ושאלות סבוכות משחרים אל פתחו.
בשל היותו בקי עצום גם בתשובות הפוסקים, מתדפקים לפניו טובי בחורי ואברכי הישיבה, ומרצים בפניו את חדושיהם וסברותיהם, לקבל את הסכמתו או ללמוד מסברתו הרחבה. ת"ח רבים פוסקי הלכה, מבוגרי הישיבה גדלו על ברכיו, וזכו לקבל את הכוונתו החשובה.
במשך השנים היו אף כמה מחזורים שזכו לקבל ממנו שיעורים מידי יום, וללמוד אצלו עומקה של הלכה.
על אף היותו צעיר הבנים, מופקד על גנזך הכתבים של מר אביו מרן "מייסד הישיבה" זצ"ל, והמפעל להוצאת ספרי ה"איש מצליח" מתנהל תחת שבט ביקורתו. מידי יום מקדיש מזמנו לליבון ובירור החדושים שעדין בכתב יד, ופועל להוצאת כרכים נוספים משו"ת "איש מצליח", וחדושיו של מייסד הישיבה על הש"ס "מצמיח ישועה".
במסגרת הוצאת משנה ברורה "איש מצליח" השתתף כעורך ראשי של כמה חלקים, וכמובן גם בפרויקט ההדרת שו"ת "איש מצליח".

שיעורי וידאו

האחרונים
הכי נצפים

מאמרים

לא נמצאו תוצאות
שאל את הרב
שלח שאלה

הכנסת ספר תורה בתוך שנת האבל

אם רוצים לכניס ספר תורה לעילוי נשמה נפטר מתי הזמן הכי טוב לעשות הכנסת ספר התורה, כתוב בספרים בתוך הי"ב חודש, או ביום השנה, השאלה בדיוק מתי? בתוך י"ב חודש כגון ב11 חודש, טוב לנפטר אך הילדים לא יכולים להשתתף בשמחה שזה בעיה, ואם עושים ביום השנה מה הכוונה? הכוונה היא ביחד עם האזכרה עצמה כלומר בליל ה12 חודש וגם הכנסת ספר תורה? ואם כן האם מותר לילדים של הנפטר להשתתף?
אפשרות שניה שהכוונה ביום ה12 עצמו אחרי שיצאו בבוקר מאבלות להכניס ספר תורה, למרות שיצא לא ממש בתוך י"ב חודש כי בדרך כלל זה מתחיל בזמן מנחה קטנה לתוך הלילה כלומר אחרי הי"ב חודש אזי מתי לעשות הכנסת ספר תורה?
זה לא כתוב בשום ספר, רק בספר תורת משה לר' ראובן עמאר מהדור שלנו, וכתב שנהגו העם להכניס ביום היא"ץ (השנה לפטירה).
ולדעתי נראה אם יוותרו על התזמורת, שהמשפחה לא יהיו בתהלוכה, רק בשעת כתיבת האותיות ובבית הכנסת בשעת אמירת דברי תורה והסעודה, אז אפשר לעשות גם לפני כן כדי שיספיקו בתוך השנה לקרות בו לעילוי נשמת הנפטר וכמו שכתב בשו"ת רב פעלים (חלק ד חלק יורה דעה סימן ל"ג) להגאון ר' יוסף חיים.
ואם רוצים לעשות ביום השנה, אז יעשו האזכרה בלילה ולמחרת יתחילו כתיבת האותיות ביום השנה, ולקראת הערב שכבר נגמרה השנה יוכלו לצאת בתופים ובמחולות לכבוד הספר תורה וכמו שמצינו בדוד המלך ע"ה (שמואל ב' ו,יג-טו).
הרב רחמים מאזוז

אכילת אנשובי בהכשר הרבנות

1) האם אפשר לאכול אנשובי ברבנות רגילה כי אין עליו כשרות מהדרין?
2) האם צריך להשרות את העלה חסה כוסברה שמיר פטרוזיליה סלרי וכו' במים עם סבון או שמספיק לשוטפם בזרם מים חזק?
1) אני ראיתי גם בכשרות מהדרין בד"ץ.
2) תעשה ע"פ ההוראות הרשומות ע"ג האריזה.
הרב רחמים מאזוז

מנהג אזכרת האחד עשרה חודש

מה מקור המנהג של אזכרת ה 11 , שכן המון בית ישראל נוהג לעשות אזכרה ב 11 חודש. והאם מנהג זה הוא מנהג שטעות ביסודו או שיסודתו בהררי קודש, שכן אצל העדה המרוקאית אזכרת ה 11 "חשובה" יותר מאשר ה 12.
אין מקור בספרים קדמונים למנהג של אזכרה ה- 11, אבל מאחר שנהגו כל תפוצות עם ישראל בכך, לא צריך לבטל. ואני נראה לי מפני שכתוב בספרים שנהגו להפסיק באמירת קדיש בסוף החדש ה-11 (עיין ברכי יוסף ועוד). לכן עושים אזכרה ועליה לבית הקברות להורות על גמר שלב נוסף. כמו שכן עושים באזכרת ה-30 ובאזכרת השבעה שאז יש גם שינויים במנהגי האבלות שנהגו לפני כן. ומה שנהגו אצל העדה המרוקאית שאזכרת ה-11 חשובה יותר, כן שמעתי שכך נוהגים התוניסאים. ונראה לי שזו טעות, שהם חושבים שבסוף ה-11 גמרו כל מנהגי האבלות. וזה לא נכון רק בסוף השנה.
הרב רחמים מאזוז

קידוש בליל יום טוב שחל במוצאי שבת

השנה שחל חג השבעות במוצאי שבת, הקידוש בו הוא יקנה"ז (יין קידוש נר הבדלה זמן). מה הדין למי שאמר "זמן" (שהחיינו) לפני נר והבדלה, האם יצא ידי חובת קידוש (קידוש ליל החג נעשה אחר צאת הכוכבים)?
מסתבר שבדיעבד יצא, שעיקר ברכת שהחיינו נאמרה על החג ולא על ההבדלה. וסמך לזה מדין יום טוב שני של סוכות שמקדימין שהחיינו לברכת הסוכה (ועיין בסימן תרס"א ובאחרונים שם ותבין).
הרב רחמים מאזוז

תיקון למי שנפלה לו המזוזה

המסמרים במזוזה שלי לא היו חזקים, וכשנגעתי מזוזה היא נפלה לרצפה, והמזוזה בעצמה היתה ברצפה, בלי הקופסה שלה, אבל הקלף היה עדיין עטוף בנייר–בפלסטיק. האם אני צריך לעשות משהו? (תענית, צדקה?) האם זה סימן רע? ומה החילוק בין נפילת מזוזה ונפילת תפילין ח''ו?
לתת צדקה. לשים לב מלכתחילה שהמזוזה תפוסה טוב. גם תפלין אם נפל בשקית שלו, יתן צדקה ולא צריך תענית. ודברים אלו מה שמפורש בספרים יש לעשות ולא להוסיף.
הרב רחמים מאזוז

הכנסת גוי לבית הכנסת

האם מותר לגוי נוצרי להיכנס לבית הכנסת לביקור חבר יהודי לחגיגת בר מצווה של הבן . אינני יודע ממש האם הגוי נוהג כדתו רק כהוא מתחתן הוא לבית תפילה שלהם. אני חשבתי שאסור כי גוי כזה נחשבה לע"ז זה נכון? האם מותר יהיה שיחכה בחוץ הכוונה לא להזמין בפנים שיחכה בבית החבר או מבחוץ האם זה נכון זה? כלומר האם זה אסור או מותר? ואם מותר באיזה אופן או תנאים?
אם הגוי בא לבית הכנסת ומתנהג בכבוד, אין שום בעיא. אע"פ שמחשבתו לע"ז, אין אנו אחראים לו. וזה ידוע ומפורסם שהמלך במדינות ערב היה מגיע לבית הכנסת יום הכפורים או בחגים, והרב עושה לו מי שבירך, ואין פוצה פה ומצפצף.
הרב רחמים מאזוז

האם מותר להכניס גוי לבית הכנסת?

 יש לנו אורח מחו"ל והוא גוי הוא מבקש לבוא אתנו לבית הכנסת בשבת כדי לראות מה עושים שם , האם מותר לנו להביאו לבית הכנסת ? הוא מוכן לשים כיפה ולהקשיב לתפילה .מותר או אסור?נראה שאין מניעה שיבוא לבית הכנסת בכיסוי ראש ובצורה מכובדת
הרב רחמים מאזוז
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0