שאל את הרב
print
אא
כתוב בשלחן ערוך (סימן שטו סעיף יב): הַנּוֹטֶה פָּרֹכֶת וְכַיּוֹצֵא בָּהּ, צָרִיךְ לִזָּהֵר שֶׁלֹּא יַעֲשֶׂה אֹהֶל בְּשָׁעָה שֶׁנּוֹטֶה, לְפִיכָךְ אִם הִיא פָּרֹכֶת גְּדוֹלָה, תּוֹלִין אוֹתָהּ שְׁנַיִם אֲבָל אֶחָד אָסוּר. עד כאן.
ולא הבנתי, הרי מסתמא לא משתמש באויר שתחת הפרוכת, שהרי היא עשויה כמחיצה, ואפילו אם בטעות הוא יטה אותה לרוחב לכמה שניות, הרי צריך להיות מותר - וכמו הדין של סֵפֶר אֶחָד מִכָּאן וְאֶחָד מִכָּאן וְאֶחָד עַל גַּבֵּיהֶן בסעיף ז.
ועוד שאפילו אם נאמר שיש מתחתיה דברים, הרי מבואר בסעיף ג', שכשהאוהל לא בא להגן (מגשם או שמש וכדומה) -אלא שמשתמש תחתיו, כגון שמניח שם חפצים - רק כשעושה את המחיצות בשבת אסור, (וראה במשנה ברורה שיש מחמירים במיטה שגם בשני מחיצות אסור), וכאן יש רק מחיצה אחת - דהיינו שאר הפרוכת הפרוסה מהצד - ולמה אסר מרן?

הרב רזיאל כהן

כיוצא בזה הקשה החזון איש (חלק אורח חיים סימן נ"ב סעיף קטן ה'), והובאו דבריו בשו"ת יביע אומר חלק ז' (סימן נ"ה אות א'), והאריכו ליישב. ע"ש. אך כמדומה שעדיין אין דבריהם מיישבים את כל ההדורים. וצריך עיון.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0