יום הולדת באדר א’ / ב’
באדר א’, ומכל מקום מכיון שהשנה זה כבר עבר אפשר לעשות באדר ב’.
כתב מרן ראש הישיבה בספרו סנסן ליאיר השלם (דף רמג ע"א) שבדת פרס הקדומה לא היה השבוע מחולק לשבעה ימים, כי זה קיבלו הגויים מאיתנו. ע"ש.
ולכאורה קשה ממה שכתב בספר הכוזרי (מאמר א סימן נז-נח) וזה לשונו: אמר החבר, השמעת על אומה החולקת בדבר השבוע הידוע לכולנו המתחיל ביום ראשון ונשלם ביום השבת, וכיצד הודו בזה אנשי סין ואנשי איי המערב, האם היתה בזמן מן הזמנים התחלה לדבר בצבור ובהסכמה כללית. אמר הכוזרי, דבר אשר כזה יתכן אמנם בהסכמה כללית, אך זו היא השערה רחוקה, ויותר קרוב להיות סיבת הדבר בהיות כל האנשים בנים לאדם או לנח או לאיש אחר, וקביעת השבוע נמסרה להם בקבלה מאביהם הראשון. עד כאן.