שאל את הרב
print
אא
חזק וברוך ותודה רבה שמחתי על התשובה המפורטת. אני שואל רק בשביל הלימוד ולא חלילה בשביל לפסוק הלכה.
לא הבנתי בחלק הראשון של התשובה מה שהרב כתב שגם שבעה נקיים לא תצטרך, הרי בכלה אמרו שהפסק לא צריך ושבעה נקיים כן, ולמה יהיה הדין שונה בזקנה שהרי גם אם עיקר השבעה נקיים להחזיק שאינה רואה הרי צריך גם את הספורים ולכן מצריכים ראשון ושביעי?
ולגבי מה שהרב כתב שגם באשה רגילה לא נצריך הפסק טהרה, נראה לי שזה שונה, כי אשה רגילה יש לה מעין חזקה שהיא עלולה לראות. וצריך בירור. ואולי אפשר קצת להוכיח זה ממה שכתוב במשנה ש"זקנה דיה שעתה" ולא מחמירין עליה כמו אשה רגילה מעת לעת או מפקידה לפקידה, כי היא מסולקת דמים.
דרך אגב, באמת שמעתי בשיעור שיש ספר אם אני לא טועה בשם זכרון יוסף שכמובן דעתו לא נפסקה להלכה לפי מה שלמדנו, אך הוא כותב שכן הדין בכל אשה שממתינה יותר ימים מהרגילות שלה שהיא רואה זה נחשב כמו הפסק טהרה וכנראה על זה סמכו (רק בגדר לימוד זכות. כך אמר הרב) בקהילות מסויימות שלא היו עושים הפסק רק שבעה נקיים כי היו ממתינות שבע ושבע.

הרב אליהו מאדאר

אין כאן המקום להאריך, ואין הפנאי מסכים, אבל אשיב בקצרה ממש.
בכלה [אפילו קטנה] צריך ז"נ (לחלק מהראשונים, וכן הלכה), משום דלבה הומה, וכל שמתקרבת לנישואין יש חשש שתראה דם חימוד, מה שא"כ בזקנה, שאם תאמר שודאי הפסיקה, א"כ אין טעם להצריכה בדיקות בז"נ, שודאי גם אז לא תראה, וא"צ ספורים לפנינו.
מה שכתבת בשם הרב זכרון משה, נכון ואינו מדוייק, שהמעיין בספרו יראה שגם אחר שהמתינה הצריך הפס"ט, רק שכתב שמן התורה אחר שהתינה ימים שרגילה לראות, אין חשש שתראה. ומכל מקום אסורה להתחיל שבעה נקיים עד שתפסיק בטהרה ממש. והפוסקים סמכו על זה וצירפו דעתו, באשה שיש לה מכה ואינה יכולה לטהר עצמה, ואין דנין אפשר משאי אפשר. ואין כאן מקומו להאריך. ודי בזה כעת.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0