שאל את הרב
print
אא
מה הדין בחולה שאין בו סכנה בשבת, שהרופאים לא מוכנים בשום פנים לטפל בו, אלא א"כ המלוה יחתום להם על מסמך מסוים, האם יכול לחתום בשינוי ולסמוך על מה שכתב מרן בסימן שכ"ח, שמותר לעשות לו מלאכה [ואפילו דאוורייתא - עיין בילקוט יוסף, ובהגהות איש מצליח שם] בשינוי, או שכל ההיתר הוא במלאכות הנוגעות לעצם הריפוי, אבל בדבר צדדי שאינו שייך ישירות לריפוי - לא התירו?

הרב אהרן מאזוז

כעת לא מצאתי בזה דבר מפורש. אבל לעניות דעתי שאין להקל בזה, שהרי ודאי בחתימה זו מחלל שבת על כל פנים באיסור דרבנן, וכיון שאין צורך בחתימה זו לרפואה החולה אלא רק מכח דרישת הרופא, הדבר ברור שלא התירו חכמים לרופא לדרוש דרישה זו, ולכן כשדורש כן לא מסתבר שיתירו חכמים לעשות דרישתם, שאחר הכל אין כאן סכנת נפשות. ולא התירו כן אלא במקום חשש סכנת נפשות שהתירה התורה לעשות כל שנדרש שלא יבוא אדם מישראל לכלל סכנה.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0