1. אם דרך להביא את אותם אוכלים או המשקים בשעת הארוחה – פטר אותם. ואם אין דרך יש בזה מחלוקת, ומטעם ספק ברכות להקל – פוטר כל האוכלים ומשקים שהם שוים בחשיבות למה שבירך עליו, אבל אם הם חשובים יותר – צריך לחזור ולברך עליהם (עיין הליכות עולם חלק ב' עמוד פ"ו-פ"ז).
ואם עשה תנאי שיפטור כל מה שבאותו נוסח ברכה, הכל לפי תנאו ופטר הכל (חזון עובדיה – ברכות עמוד קע"ד).
2. יש בזה מחלוקת, ולהלכה אם החדר האחר הוא באותה בעלות של החדר הראשון, לא צריך לברך, ואם החדר האחר הוא בבעלות אחרת כגון שיצא מביתו לחדר מדרגות המשותף עם השכנים צריך לחזור ולברך (ברכת ה' חלק ג' עמוד תנ"ג). במה דברים אמורים בדברים שאינם טעונים ברכה אחרונה במקומם, אבל בשבעת המינים וחמשה מיני דגן אפילו אם יצא לחוץ לא חוזר ומברך (הליכות עולם חלק ב' עמוד ל"ט-מ').
3. אינו חוזר על ברכת הטוב והמטיב. ומכל מקום נכון שיחזור לברכה בהרהור (עיין חזון עובדיה – ברכות עמוד ר"כ).