Menu
שאל את הרב
print
אא

1: בשו"ת תפלה למשה חלק ג' (סימן י"ב), כותב הגאון המחבר זצ"ל שמלשון "ואם טש כל הפת אסורה עד שיקנח" משמע שאם קינח מותר לכתחילה לאפות. מנין לו? (לכאורה, היה נראה להפך, שהפת אסורה עד שיקנח, ואם קינח אינה אסורה, אבל אין ראיה שמותר לכתחילה).
2. שם (באות האחרונה), כתב שעל פי מ"ש, אין ראיה מדברי ר' שמשון שהובאו בב"י (סוס"י פט) ראיה להתיר גרימת נ"ט בר נ"ט לכתחילה. מה כוונתו? (ובאמת שבא"ח הלכות מאכלות אסורות (אות נ"ו) משמע שר' שמשון אוסר גרימת נ"ט בר נ"ט לכתחילה, אלא א"כ סוף המשפט הוא של הא"ח עצמו).

הרב רזיאל כהן

1. נראה כוונתו ממה שלא כתוב: כל הפת אסורה "אלא אם כן [מתחילה] קינח" [שאז מותרת], וכתוב "עד שיקנח", משמע שאחר שקינח הרשות נתונה בידו לאפות בתנור את הפת. (אך עיין בתוס' שבת דף ל"ו ע"ב לענין "עד שיגרוף". ודו"ק).
2. באמת דברי רבנו המחבר זצ"ל שם סתומים, ופירש לי גיסי ידידי הרה"ג ר' לירן ישי נר"ו שכוונתו למה שכתב להלן (סימן י"ג אות ו' עמוד קמ"ז). ע"ש. (הסימנים הראשונים של תפלה למשה חלק ג' אמנם נערכו לדפוס ע"י רבנו המחבר בעצמו, אך לעתים השאיר ריווח במקום הציון, במטרה להשלים אח"כ, ולא אסתייעא מלתא).
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן