אין צריך ליזהר מליגע בהן, כיון שאין כאן כוונת נגיעה, וכל שכן שאין כאן מעשה חיבה וקירוב רק סתם נגיעה. ולכן אפילו אחותו נשואה, מותרת. ורק חיבוק ונישוק שהוא מעשה חיבה, אפילו אין שם תאוה כלל אסור באחותו אפילו שהיא גדולה, או בדודתו, אף שאינו עושה כן רק לכבוד בעלמא, אסור ומעשה טפשים הוא, שאין קרבים אל הערוה כלל, כמו שכתבו הרמב"ם ומרן בשלחן ערוך אבן העזר (סימן כ"א סעיף ז').
וכן לנשק ידי אמו או סבתתו, מותר, כנודע מדברי רבינו האר"י והבן איש חי, שבליל שבת ינשק ידי אמו, ושיש טעם לדבר.
ושאר חיבוק ונישוק לאמו שאין שם כוונת עבירה רק לכבוד, יש מקילים כנראה מפשט לשון הרמב"ם ומרן הנ"ל, וכן דעת הרבה אחרונים. וכן נהגו בכמה קהלות, ויש להם על מה שיסמוכו. ויש מחמירים בזה, עיין בשו"ת אבי הנחל (סימן כ"ו) להרה"ג ר' אביחי נחום הי"ו. עיין שם באורך. וראה עוד לרבינו הגאון רבי יוסף חיים ז"ל בספרו עוד יוסף חי (פרשת שופטים אות כ"א) שאף שהביא דברי המקילים, סיים שבעל נפש ירחיק עצמו יותר ויותר ויגדור את עצמו בכל מה שאפשר. עד כאן. והמזהיר והנזהר ירבה שלומם כנהר.