שאל את הרב
הראו לי שבנוסח ברכת המילה לאב המל את בנו המהרי"ץ מנקד "למול את הבן" כך: למ"ד חיריק חסר, דגש במ"ם, חולם בוא"ו. לכאורה ניקוד זה מורה על בנין נפעל. האם ניתן לומר שהמהרי"ץ סובר ששורש המילה הוא "נמל" ולא "מול" (כמו שחלק מהמפרשים סוברים בסוף פרשת לך לך) ולכן לא ניקד המהרי"ץ כך (לפי בנין פעל): למ"ד קמץ, ללא דגש במ"ם, שורוק בוא"ו?
מרן ראש הישיבה
יכול להיות. ואולי כך מפרש הפסוק: ואם לא תשמעו אלינו להמול (פרשת וישלח).
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור