אמנם יפה הזכרת, אך זה כבר ברור ומוזכר בספר "עמק יהושע", שאלתי הייתה אחרת, ח"ו לא קשור למחלוקת כי פסקי מרן הבן איש חי הם אור לעינינו, ומרן רבי יהושע מאמאן שליט"א פסק כמוהו. ע"ש.
אך הדבר עדיין לא ברור, כי כולם כרובם בהגיע הנער לגיל י"ג וכמה ימים (עד זמן השבת חתן כנהוג), הרי הנער כבר נכנס לגיל י"ג שנים ללא שום הרהור, למה הצורך לחכות עד גיל י"ד, שהרי ידוע שכל הנערים נכנסים לעול המצוות בהגיעם לגיל י"ג שנים ולא י"ד שנים, וגם מה הצורך לחכות שנה שלמה כדי שוודאי הנער יהיה "בר מצווה" מספיק י"ג שנים ויום אחד, לעניות דעתי. אך לא זאת שאלתי, אלא האם נכון עושים אלה שמברכים ברכה זו (קמובן ללא שום ומלכות) בהגיע הנער לי"ג שנים, שהרי מנהגנו (מרוקו) כאן בא"י כן אומרים, ונכחתי בכמה ברי מצוה ואכן אבי הנער אמר ברכה זו, ורב הקהילה לא העיר על זאת, משמע שכן אפשר לברך בהגיעו לי"ג שנים ואין צורך לחכות עד ליום הי"ד.
לעניות דעתי ה"בן איש חי" וה"עמק יהושע" העלו פסק זה לחומרא בלבד.