Menu
שאל את הרב
print
אא

אמנם יפה הזכרת, אך זה כבר ברור ומוזכר בספר "עמק יהושע", שאלתי הייתה אחרת, ח"ו לא קשור למחלוקת כי פסקי מרן הבן איש חי הם אור לעינינו, ומרן רבי יהושע מאמאן שליט"א פסק כמוהו. ע"ש. 
אך הדבר עדיין לא ברור, כי כולם כרובם בהגיע הנער לגיל י"ג וכמה ימים (עד זמן השבת חתן כנהוג), הרי הנער כבר נכנס לגיל י"ג שנים ללא שום הרהור, למה הצורך לחכות עד גיל י"ד, שהרי ידוע שכל הנערים נכנסים לעול המצוות בהגיעם לגיל י"ג שנים ולא י"ד שנים, וגם מה הצורך לחכות שנה שלמה כדי שוודאי הנער יהיה "בר מצווה" מספיק י"ג שנים ויום אחד, לעניות דעתי. אך לא זאת שאלתי, אלא האם נכון עושים אלה שמברכים ברכה זו (קמובן ללא שום ומלכות) בהגיע הנער לי"ג שנים, שהרי מנהגנו (מרוקו) כאן בא"י כן אומרים, ונכחתי בכמה ברי מצוה ואכן אבי הנער אמר ברכה זו, ורב הקהילה לא העיר על זאת, משמע שכן אפשר לברך בהגיעו לי"ג שנים ואין צורך לחכות עד ליום הי"ד.
לעניות דעתי ה"בן איש חי" וה"עמק יהושע" העלו פסק זה לחומרא בלבד. 

הרב רזיאל כהן

כל מי שחוגג בר מצוה (בזמנה כמובן), הרי הוא נכנס לשנתו הי"ד, ורשאי אביו לברך. וזה מה שראיתי באותן מסיבות של "בר מצוה" שנוכחת בהן.
בנדונו של הרב עמק יהושע שציינת בשאלתך הראשונה, כנראה שעדיין לא מלאו לנער י"ג שנים תמימות, והקדימו לו את המסיבה בכמה ימים.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן