כתוב בספר מגיד מישרים (פרשת כי תצא): אבל רזא דמלתא הוא, דעלמא כוליה מתבני על רזא דגלגולא, ותדיר מתגלגלי בני עלמא ולא משתככי, כעין מייא דנגדין בתחלה ולא משתככי, ואזלין ונפלין בימא, ומן ימא מתהדרי כל נחלא ואזיל למקורא דיליה, והדר נביע ונגיד כמלקדמין, והדר נפיל לימא והדר מהדר למקוריה וכדכתיב בהדיא כל הנחלים הולכים אל הים וגו' אל מקום וגו' שם הם שבים ללכת, הכי נמי בני אדם אתו להאי עלמא, והדר אזלי לההוא עלמא, והדר מהדרי לאתגלגלא בהאי עלמא. וכן תדיר, ולא משתככי דוגמת נחלא דאמרן. עד כאן לשונו. משמע שאין סןף למספר הגלגולים שמגלגלים את האדם.
ומאידך שם על ספר איוב, משמע שמספר הגלגולים מוגבל, שכתב: הלא שדרוני לאלפותך ולגלאה לך רזא יקירא בהן כל אלה יפעל אל פעמים שלש עם גבר וכו', אבל רזא דמילתא דלגברא דהוא דחיל חטאין מגלגל שלש פעמים לזככה יתיה, אבל למאן דלאו איהו דחיל חטאין לא מגלגלי אלא תרין זמנין, כי היכי דלא יתקלקל בזמנא תליתאה ויצא שכרו בהפסד. וזהו שאמר שלש עם גבר דהיינו דחיל חטאין כמא דמתרגמינן איש חיל. ומאי דכתיב ועל ארבעה לא אשיבנו היינו לציבור. עד כאן לשונו.
יודיענו רבינו מה הפשט בענין?