Menu
שאל את הרב
print
אא

מהו טעמו של הרמב"ם בהלכות שבת (פרק ט הלכה ג) שכתב "המבשל על האור דבר שהיה מבושל כל צורכו או דבר שאינו צריך בישול כלל פטור". למה פטור אבל אסור והרי הרמב"ם לא כתב בשום מקום שיש "מיחזי כמבשל" (חוץ מכובש כבשים)?

הרב ירון ביתאן

הרב המגיד שם כתב וזה לשונו: ומכל מקום באור ממש אסור, וזה נלמד מדין חזרת מצטמק ורע לו כנזכר בפרק ג' הלכה י'. ופשוט הוא. עד כאן לשונו. כלומר שהטעם שאסור לבשל באור דבר שהיה מבושל כל צורכו וכו', משום דלא גרע מאיסור חזרה בשבת אפילו בדבר שמצטמק ורע לו. ושם הטעם או משום מחזי כמבשל, או משום שמא יחתה (עיין בסימן רנ"ג סעיף ב').
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן