שאל את הרב
print
אא
לא כל כך הבנתי.
אני מבין את דברי רש"י שם בכתובות שכל נתינות במשמע. אך זה אחרי שאני יודע שיש ב' נתינות קידושין (אירוסין) ונישואין (חופה). אך אני שואל ואנסה לכתוב יותר ברור-מנין לנו מהתורה שקידושין עושין אירוסין בלבד ושחופה גומרת?

הרב מיכאל סגרון

את בתי נתתי לאיש הזה, משמע עשיתי פעולת קנין של מסירה לאיש הזה לחופה, או ביחס לאשה שנמסרה לאיש הזה לחופה, ואילולא זה לא שייך טענת מוציא שם רע משום דאינה אשתו. ואין זה קנין קידושין שנלמד מפסוקים אחרים וכן אין הכוונה על אחד מקנייני קידושין, שלשון נתתי משמע שנמסרה לחופה. כך נראה לי בהבנת הפסוק. וכן משמע מפני יהושע בקידושין (דף ג' ע"ב) שמכאן למדו קנין חופה.
ודע שחופה תכליתה חיבת ביאה כמו שכתבו הראשונים בדף ה' ע"ב, לכן נחלקו בענין חופה האם זה יחוד או קלונסאות או מזמוטי חתן וכלה והינומה וכו' שכולם חיבת ביאה, וכולם מודים למה שכתב הר"ן שמי שבא על האשה לשם נישואין שאין צריך חופה, שהרי כל תכליתה לביאה, ומשנעשה התכלית אין צורך באמצעי.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0