שאל את הרב
print
אא
באור תורה האחרון (שבט תשעד) כתב מרן ראש הישיבה נר"ו ששמע ממגידי אמת שמרן הגאון רבי עובדיה יוסף זצ"ל חזר בו בכמה עניינים בעקבות פסקי מו"ר ר' משה הלוי זצ"ל, ביניהם בדין ברכה על גלידה באמצע סעודה, וברכה אחרונה על לבן ושמנת. ע"ש.
וקשה לי שלפי טענה זו חייבים לומר שחזר בו לאחר שחיבר חזון עובדיה על ט"ו בשבט וברכות. וכי לא היה לו ברכת ה' בעת חברו את הספר הנ"ל? וכי הגרע"י שהיה סופר מהיר, וגם מסר שיעור המוני כל שבוע, יחזור בו ורק "מגידי אמת" ידעו מכך?
הדבר לכאורה דומה למה שדחה ביביע אומר טענת המייחסים להגאון רבי יוסף חיים זצ"ל חזרה ממה שכתב להתיר רכיבה על אופניים בשבת. אודה מאד לרב פרשנדת"א שיסביר לי על מה מבוססת שמועה זו ואיך ליישב את קושיותיי.

הרב רזיאל כהן

שמעתי ממרן ראש הישיבה נר"ו שבעל השמועה הוא הגאון רבי דוד יוסף נר"ו בנו של מרן (וכמדומני אף נדפס זה בכתר מלוכה - כסלו תשע"ד). והדברים מבוארים בהלכה ברורה חלק ט' (עמוד קצ"ג) וחלק י' (עמוד תקי"ד). ע"ש.

שאלת המשך:

מה שציין מע"כ לדברי קובץ כתר מלוכה, הינם בגליון יב (דף יד ע"ב ד"ה יש). ועי' בתשובת מהר"י יוסף נר"ו שנדפסה בקובץ בית יוסף (גליון כא סימן קלא) מש"כ בדעת מהר"ע ז"ל, ושם כתב גם בענין לבן. וע"ע בס' שלמא בעלמא (סימן רי).

הרב רזיאל כהן

תודה רבה על הציונים 
אבל אין לנו בישיבה קובץ בית יוסף הנ"ל ולא ספר שלמא בעלמא.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0