Menu
שאל את הרב
print
אא

בזמן ברכת ברך עלינו בחזרת הש"ץ היינו 10 בדיוק ויצא מבוגר אחד לשירותים (שרגיל לצאת לדקה או שתיים). החזן עצר לכמה שניות ואח"כ המשיך לאט ברכת ברך עלינו, ועצר שוב לקראת חתימת הברכה לפחות מדקה עד שחזר העשירי והשלים הברכה.
העירו לחזן מה"ילקוט יוסף" שאם יצאו מקצתן ישלים החזרה ולא יאמר קדיש תתקבל, החזן ענה להם שהנ"ל מדבר כשהלכו ולא ידוע אם ומתי יחזרו, אז ישלים מה שעוסק בו ולא ימשיך, לא כן המקרה דנן שבו העשירי חוזר תוך דקה או שתיים (ואין בהפסקה כדי להשלים את כולה) לכן לא יברך כשאין 9 עונים. מה דעת כבודו בענין?

הרב רזיאל כהן

חושבני שהצדק עם החזן. ההיתר להמשיך ביצאו מקצתם – הוא היתר של שעת הדחק בלבד (ובשו"ת רב פעלים חלק א' סימן ה' מבואר שאם יודע מראש שעתידים מקצתם לצאת – אסור לו להתחיל). ולכן כל מה שאפשר לברוח מזה – עדיף.
כמובן כל זה באופן שלא יווצר טורח ציבור, הא לאו הכי יסמוך הש"ץ על עיקר הדין.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן