Menu
שאל את הרב
print
אא

1. האם מה שכתב מרן בסימן ג"ן סעיף י"ב שאין למנות מי שקורא לאלפי"ן עיני"ן, נכון גם לענין קריאת התורה, ומה אם יכול לקרות האותיות כהלכתן בדוחק?
2. מה עדיף, לשמוע קריאת מגילה ממגילה מהודרת מאד וברוב עם, ורק שהקורא לא כל כך בקי בדקדוק ולא קורא כל האותיות כתקנן, או עדיף שישמע מפי קורא שבקי היטב בדקדוק ובביטוי האותיות ומתוך מגילה רק כשרה ובמנין מצומצם?

הרב רזיאל כהן

1. בודאי, ואדרבא קריאתת התורה בזמנינו חמורה יותר מש"ץ, כי כיום אין מי שיוצא ידי חובה מהש"ץ, ואילו בקריאת התורה כולנו יוצאים מן הקורא. והלכה מפורשת היא בשלחן ערוך (סימן קמ"ב סעיף א') שאפילו טעה בדקדוק אות אחת מחזירין אותו (ע"ש בכף החיים). וכן פסק בשו"ת איש מצליח חלק א' (סימן י').
ואם יכול לקרוא את האותיות כהלכתן על ידי דוחק – ידחק עצמו ויקרא.
2. אין לי הכרעה, אבל דעתי הקצרה נוטה שההידור של קריאת האותיות כהלכתן שהוא הידור בגוף הקריאה (ואולי אף יותר מהידור) – עדיף על פני הידור חיצוני של קריאתה ברוב עם שלא כתקנה.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן