Menu
שאל את הרב
print
אא

מה ההבדל במהות בין חמין (קר) המבושל כל צרכו אותו אסור להניח על הפלטה, לבין כל תבשיל יבש אחר שכן מותר להניח. הרי הכלל הוא שאין בישול אחר בישול ביבש, וככל הידוע לי הגדרת "יבש" הינה שרובו יבש ואף תבשיל שרובו יבש ויש בו רוטב כגון "קציצות ברוטב", יוגדר כיבש לעניין בישול ויהיה מותר לחממו בשבת. אם כן, מדוע הוחרג החמין מכלל זה?

הרב יעקב כהן

באמת לדעת מרן הגר"ע יוסף זצ"ל תבשיל שרובו יבש דינו כיבש, אבל לדעת הגאון מנוחת אהבה (חלק ב' פרק י' סעיף מ"ז) יש להחמיר בזה. וכן דעת מרן ראש הישיבה שליט"א.

שאלת המשך:

אם הבנתי נכון את דברי כבוד הרב שליט"א, הנוהגים לפי פסקי מרן הגר"ע יוסף זצ"ל אשר לדעתו תבשיל שרובו יבש דינו כיבש, יכולים להקל להניח תבשיל חמין (שרובו יבש ודינו כיבש) על הפלטה בשבת. האם אכן כך היא ההלכה?

הרב רזיאל כהן

אכן כך הדין לדעתו. אך יש להבהיר כי אין זה היתר גורף, ומדבריו בשו"ת יביע אומר חלק ז' (סימן מ"ב אות ז) ובחזון עובדיה שבת – ד' (עמוד שלח) נראה שאם הרוטב המועט הוא מצטמק ויפה לו – אסור להניחו על הפלאטה. [וכן שמעתי פעם בתוכנית של הרב אבוטבול, שאם הוא חפץ במעט המרק, אינו בכלל היתר זה].
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן