Menu
שאל את הרב
print
אא

אסביר את שאלתי: הנה הסברא במנהג הנ"ל, מבוארת בפרישה בסימן ס"ב הנ"ל, שכיון שהקהל בא מבית הכנסת לבית החתן וכו', ויש הרבה פנים חדשות הוי כשעת חופה דלא בעינן סעודה. זה תורף דבריו שם. ודברי מרן והרמב"ם וכן בדברי הרב יביע אומר שציין כבוד תורתו, אינם סותרים ישירות את דברי הפוסקים שציינתי שכתבו להדיא שאין בזה ברכה לבטלה, שהרי לא דברו כלל באופן הנ"ל שכל הקהל בא וכו' ויש הרבה פנים חדשות, אלא הם דנים באופן כללי האם צריך לאכול לחם בשביל לברך ז' ברכות וכו', וא"כ מנין לנו לומר בפשיטות שהוא ברכה לבטלה?

הרב רזיאל כהן

טעמו של הפרישה אינו ברור לי, דהתינח בליל שבת, אז מן הסתם יש כאלו שלא היו בחופה, אבל למחורת ביום שבת הרי מסתמא רובם ככולם כבר היו אתמול?
והר"ן עצמו תלה טעמם של המפקפקים "שאין מברכין ברכת חתנים אלא בברכת המזון", וטרח להוכיח כנגד זה ממסכת סופרים שהיו מברכים ז' ברכות בלי ברכת המזון. ע"ש. וממילא נמצא שכל הפוסקים שסתמו וקשרו את ז' הברכות בברכת המזון – חולקים על חידוש זה, אלא א"כ יפרשו להדיא שהשבת חשובה כשעת כניסה לחופה.
אגב, העירוני שבברכת ה' התייחס בפירוש למנהג בני טריפולי בענין זה, בחלק ד' (עמוד שמ"ה), וכתב שבמושב שרוב תושביו מבני טריפולי (כגון "פורת"), ולא יאבו לשנות מנהגם, אין למחות בידם בחזקה. ע"ש.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן