שיר של יום בראש חודש
אכן כן מנהג תונס וגם מרוקו ועוד לדלג בית יעקב ושיר של יום בראש חודש, אמנם בסידור איש מצליח הביאוהו ע”פ דברי הבא”ח שגם אצלם היה המנהג לדלג והוא שינה את המנהג.
מאת: פלוני | תאריך: ו׳ בשבט ה׳תשע״ד – ינואר 7, 2014
מאת: פלוני | תאריך: ז׳ בשבט ה׳תשע״ד – ינואר 8, 2014
אסביר את שאלתי: הנה הסברא במנהג הנ"ל, מבוארת בפרישה בסימן ס"ב הנ"ל, שכיון שהקהל בא מבית הכנסת לבית החתן וכו', ויש הרבה פנים חדשות הוי כשעת חופה דלא בעינן סעודה. זה תורף דבריו שם. ודברי מרן והרמב"ם וכן בדברי הרב יביע אומר שציין כבוד תורתו, אינם סותרים ישירות את דברי הפוסקים שציינתי שכתבו להדיא שאין בזה ברכה לבטלה, שהרי לא דברו כלל באופן הנ"ל שכל הקהל בא וכו' ויש הרבה פנים חדשות, אלא הם דנים באופן כללי האם צריך לאכול לחם בשביל לברך ז' ברכות וכו', וא"כ מנין לנו לומר בפשיטות שהוא ברכה לבטלה?