שאל את הרב
print
אא
תודה על הפירוט הבנתי הכל, רק מה שחסר לי זה מה שכתוב "שהמעשר עני הריהו  (לא צריך לומר הרי הוא?) בדרומו של הכלי שלפני" אם אני מבין נכון הכוונה לחלק שאני אוכל? (וכנ"ל במעשר שני) ואז מה? אני אוכל את המעשר עני או השני?
כמו כן לפי מה שאני מבין מהרב, הנוסח שמופיע בסידור (במהדורא הישנה) הוא רק למי שמעשר מהשוק ולא מטבל ודאי א"כ צריך לכתוב בסידור שבמקרה שהירקות טבל ודאי אז צריך להפריש מעשר עני  וגם לסדר לזה את הנוסח. (הסידור במהדורה רבעית לא לפני, ולכן לא ראיתי אם כבוד הרב התיחס לזה)

הרב אמיר דאדוואנד

1. "הריהו" ו"הרי הוא" זה בדיוק אותו דבר. כמו: מישהו - מי שהוא.
2. נכון, בסופו של דבר אתה אוכל את מה שהפרשת ל"מעשר עני" מספק. ואין בזה "איסור אכילה" כיון שמעשר עני מותר באכילה גם לטמאים. וגם אין בזה "איסור ממון" שכיון שאין זה אלא 'ספק' - המוציא מחבירו עליו הראיה.
3. לגבי מעשר שני, גם בפירות שודאי אינם מעושרים אנחנו אוכלים לבסוף את מה שהפרשנו, אמנם רק לאחר שפדינו אותו על מטבע.
4. תזדרז לרכוש לעצמך סידור "איש מצליח" מהדורא רביעית, וגם תקנה מתנה לאשתך את הסידור הנפלא והמיוחד לבת ישראל "אשת חיל" ותהיו "בית מצליח"!
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0