שאל את הרב
print
אא
1. האם כמו שאין לישון בנעליים הוא הדין לגרביים ומה הטעם?
2. מה עדיף לגזוז צפורניים ולזורקם בבית כסא בערב שבת שגוזז, או עדיף לגזוז בערב שבת ולשומרם לביעור חמץ בפסח כדי לזכות לשורפם עם החמץ?

הרב אדיר כהן

1. כבר נשאל בזה מו"ר הגאון הנאמ"ן נר"ו והשיב שאין בזה חשש רק שלא כל כך בריא, כיון שהרגלים צריכות להתאורר. עד כאן. (לחץ לקישור). ובכל דבר סגולי אין לך בו אלא חידושו, ובגמרא יומא (דף ע"ח ע"ב) מוזכר רק נעליים.
2. מה שנהגו להצניע הערבה לשריפת חמץ (עיין בבן איש חי שנה א' פרשת צו סעיף י', וכיוצא בזה שם פרשת וזאת הברכה סעיף י"א, ובשו"ת תורה לשמה סימן קי"ג), הטעם הוא הואיל ונעשתה בו מצוה אחת תיעשה בו מצוה אחרת. וטעם זה לא שייך כל כך בצפורניים. ובפרט אם יש חשש שאם ימתין עד לפסח יאבדו ויזרקו ויפלו וכיוצא, שבזה ודאי לא כדאי לחכות, אלא ישרפם עתה (ואם קשה לו לשורפם יזרקם בבית הכסא, או שימתין לפסח במקרה ואין חשש שיפלו ויאבדו).

שאלת המשך:

האם אין לחוש למה שפסק הרב יצחק ירנן (חלק ד׳ סימן כ״ד), שאין לזרוק ציפורניים בבית הכסא? 

הרב אדיר כהן

דברי הרב יצחק ירנן בזה אינם מוכרחים. וכן שמעתי משם מו"ר הגאון הנאמ"ן נר"ו שאין צריך לחוש למה שכתב שם. ומכל מקום גם הרב יצחק ירנן לא כתב רק בלשון ראוי. והרוצה לחוש ולהחמיר, יזרקם בכיור המקלחת וכיוצא ולא בבית הכסא. אבל על כל פנים כל שיש חשש שיאבדו ויזרקו וכיוצא, ודאי עדיף לזורקם בבית הכסא מאשר להגיע לחששות הנ"ל.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0