Loading
Menu
שאל את הרב
print
אא

במסכת בבא קמא (דף ל ע"ב) בתוספות ד"ה וחכמים אומרים גובה את הקרן וכו' וקשה לר"י למה השטר כשר כיון שהעדים עוברים על לא תשימון וכו'. לא הבנתי מה קשה לר"י והלוא אין העדים עוברים על לא תשימון רק אם כתוב הרבית בסתר ואז הם מסייעין למלוה לקבל הרבית, אבל אם הרבית ניכר אין העדים עוברים על לא תשימון כיון שבלאו הכי מה מועלת עדותם כיון ברבית ניכר א"כ בית דין אין נותנים לו לקבל הרבית ואין לומר שלא ניכר הרבית בשטר כיון שהתוספות בד"ה דמשעת כתיבה עביד ליה שומא כתבו שניכר בתוכו רבית. וכן כתב רש"י בד"ה שיש בו רבית.

הרב ירון ביתאן

איני יודע מהיכן החילוק בין אם הרבית ניכרת או בסתר, ודוקא בלפני עור לא תתן מכשול מצאנו חילוק כיוצא בזה, אבל בלאו דלא תשימון עליו נשך אין חילוק בין אם הריבית ניכרת או בסתר. ועיין ביורה דעה (סימן ק"ס סעיף א').
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0 /span>
×
ArabicEnglishFrenchHebrew