Menu
שאל את הרב
print
אא

במסכת סוטה (דף ו' סע"א) בגמ' "לרבי שמעון קאמרת לר' שמעון מדזכות לא תליא עדים נמי לא תלו. קשה לי א"כ כיצד רבי שמעון יסביר את המשנה "ושבאו עדים שהיא טמאה" הרי אם באו קודם ששתתה, זונה היא. ואם אחר ששתתה, תיגלי למפרע (כדברי הגמ'). ואם תאמר אין המים בודקין אותה (שעדים תולים לה), לרבי שמעון כן בודקין. ואם תאמר זכות תולה לה, לרבי שמעון אין זכות תולה לה. וא"כ כיצד יסביר ר"ש את המשנה?

הרב ירון ביתאן

צריך לומר שהמשנה לא אתיא כרבי שמעון, וכדקיימא לן (סנהדרין דף פ"ו ע"א) סתם משנה רבי מאיר. ומכל מקום הדין אמת גם לפי רבי שמעון אלא שלא הוצרך להשמיענו לפי שיטתו.

שאלת המשך:

מה שכתב הרב "שהמשנה לא אתיא כר"ש" הבנתי ותודה רבה.
אבל מה שלא הבנתי מה שכתב הרב "ומ"מ הדין אמת גם לפי ר"ש". הרי אין לו מציאות כזאת שיבאו עדים, כי אם היא באמת סטתה אז עד שבאו עדים היא כבר מתה מהמים, ואם עדין היא חיה, אז ודאי שהיא לא סטתה (כי אם כן היא היתה צריכה למות). אז למה שאני יקבל את העדות שלהם, הרי יש כאן ודאות שהיא לא סטתה (שהרי היא לא מתה).

הרב ירון ביתאן

משכחת לה בבאו לפני ששתתה, ואז היא לא מתה מהמים. ועיין בפירוש רש"י (ד"ה זונה היא).
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן