Menu
שאל את הרב
print
אא

אדם שאין בביתו חלון הפונה לרשות הרבים, ובערב שבת רוצה ללכת להוריו וכדומה, ויודע שיחזור אחר שיכבו הנרות, האם יכול לברך?
שיש לומר שכיון שלדעת מרן, אם הדליק בפלג המנחה - כבתה אין זקוק לה - נראה שסובר שכבר בפלג המנחה יש קצת מצוה, ואע"פ שהט"ז חולק וסובר שצריך לחזור ולהדליקה - ומשמע שלא מקיים מצוה אז, ולכאורה נימא ספק ברכות להקל נגד מרן (בנידון דידן), מכל מקום כיון שהמחלוקת במצוה - אמרינן שהברכה נגררת אחריה, כידוע שכן דעת הרדב"ז - וכן נוקטים אנו להלכה אם גם מרן פוסק לברך - וכאן משמע שיברך לפי מרן שהרי מקיים מצוה אז. או אולי נאמר שגם למרן אין פרסומי ניסא כלל לפני השקיעה (וכן משמע מלשון המשנה ברורה, ומה שאין זקוק לה - כיון שסוף סוף קיים תקנת חכמים. האם יש ראיה מכרעת מה היא דעת מרן בזה?

הרב אליהו מאדאר

עיין בתרומת הדשן (סימן ק"ב) שהוא מקור דברי מרן בשלחן ערוך (סימן תרע"ג סעיף ג'), שגם בערב שבת אם כבתה מבעוד יום אינו זקוק לה. ושם מבואר הטעם כי הוא הכשר מצוה ומברכינן עליה. ע"ש. אלמא דלכולי עלמא המצוה היא בלילה דוקא, וכמו שכתב הרב משנה ברורה (סעיף קטן כ"ו) בפשיטות.
ולכן בנדון זה נראה פשוט שאסור לו לעשות כן שידליק בתוך ביתו מבעוד יום וילך ולא יראה הנרות בלילה כלל לא הוא ולא אחרים, והיכן פרסום הנס?! אלא ימתין בביתו או הוא או שכניו שיראו הנר בלילה ויתפרסם הנס.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן