Menu
שאל את הרב
print
אא

מה שהשיב הרב שליט"א בסעיף 2 - מעולם לא אמרתי שזו הכרעת המשנה ברורה, וזו לשוני: "ואמנם במשנה ברורה התייחס דוקא להכרע של הט"ז" - הרי שכתבתי שהמשנה ברורה כתב את הכרעת הט"ז. ואילו בביאור הלכה שפלפל ליישב דברי הט"ז לענין דאורייתא נחית לעניין מה שרצה לחדש הט"ז (או מה שמשמע מדבריו) ולא מה שהכריע להלכה וכמו שכתב הרב עובדיה זצוק"ל ביביע אומר הנ"ל: "אמנם מש"ש בשם הט"ז המעיין יראה שסיים בדרבנן רק לחיזוק העניין אך מעיקר הדין כוונתו בכל אופן" (שוב זו לשונו מזכרוני) והיינו שהמשנה ברורה הבין שעל אף שמובן מהט"ז גם לעניין דאורייתא מ"מ הבין שהכריע להלכה רק בדרבנן.
ורציתי  בתשובתי להוסיף שזה לכאורה ניתן לדקדוק מדבריו בביאור הלכה שכתב לעניין מה שחידש הט"ז (פירוש ולא מה שהכריע) ובמשנה ברורה כתב שהכריע הט"ז.

הרב אהרן מאזוז

מה שביארת דבריך לענין ביאור המ"ב שמעולם לא אמרת שזו הכרעת המ"ב וכו', הנה על זה ממש היתה הערתי, שהמ"ב כותב את הכרעת הט"ז וטעם הכרעתו כאילו הטעם לקוח מדברי הט"ז, ובאמת טעם זה אינו לדעת הט"ז. ואם באנו ליישב כוונת המ"ב צ"ל שלא דקדק כל כך בדבריו וכמו שכתבתי.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן