נתינת הכלים לגוי במתנה אינה "העצה הכי טובה", אלא בעייתית מאוד, ויש לסמוך עליה רק בשעת הדחק (כמובא בשלחן ערוך סימן שכ"ג) כגון בכלים חשמליים העלולים להתקלקל בטבילה, ואז יתן את הכלי לגוי בידיו למתנה, ויבקש ממנו את הכלי בחזרה בתורת השאלה, ללא הגבלת זמן, ויכול להשתמש בו אז עד עולם (יש מושג כזה בחושן משפט סימן שמ"א סעיף ו').
גם משפחות שקשה להם להטביל, יש להם להתאמץ לעשות כן, כי מלבד הבעיה ההלכתית בנתינת הכלים לגוי הרי הם בורחים מהמצוה ולא מקיימים אותה. ורק במקום שידוע שלא יסכימו להטביל ואין לנו דרך אחרת, יש לבחור את הרע במיעוטו ולהציע להם למכור את הכלים לגוי ולחזור ולהשאילם ממנו.
במקרה שרוצים לתת לגוי את כל הכלים שבמטבח, אין אפשרות מעשית שהוא ימשוך בידיו את כל הכלים (כבר יותר קל להטביל אותם), ויש לשכנע את הגוי לקנות את הכלים בכסף (סכום סמלי, אפשר לתת לו לפני כן את הכסף במתנה), וגם בקנין סודר (כלומר שיתן ליהודי איזה כלי או בגד, ותמורתו יזכה היהודי את הכלים לגוי). ושוב להשאיל ממנו.
כמובן, פתרון זה לא יועיל לכלים החדשים שקונים.