אם הילד כיבה את המנורה משום שמבין שאביו מעוניין בכך – הרי זה כאילו אומר לו בפירוש, גם אם אביו לא רמז לו כלום מזה וכמבואר בשלחן ערוך (סימן של"ד סעיף כ"ה) שקטן שבא לכבות דליקה מוחים בידו, שעושה כן מחמת שמבין שאביו מעוניין בכך.
אבל אם עושה כן מעצמו לשחק במנורה – אין צריך למחות בידו רק שאביו מוזהר עליו משום חינוך שלא להרגילו בחילול שבת, וילד קטן שעדיין לא מלאו לו שלש שנים – בדרך כלל עדיין אין בו חינוך לשמור שבת, ומותר להניחו לכבות את המנורה.
וגם באופן שעושה כן ע"י הגדול כמו בנדון זה שמחזיק לו את דלת המקרר שלא תסגר, נראה שיש להתיר, כמו זה שאמרו ביבמות (דף קי"ג ע"ב) שמותר להוליך ילדים קטנים במקום שנאבד המפתח כדי שימצאום ויביאום אליו. ע"ש.