א) הגמרא במגילה י"ב ע"א אומרת: 'מ"מ קשו קראי אהדדי כתיב "מלאת לבבל" וכתיב "לחרבות ירושלים"' ק"ק מה הבעיה בין שתי הפס', באמת שתי הפס' מדברים על אותו דבר והפס' שאומר "מלאת לבבל" מתכוון לגלות בבל האחרונה, שזה באמת הגלות שגלו עם ישראל לאחר שנחרב ביהמ"ק כמו שכתוב בעמ' הקודם על "גלות צדקיהו" שזה בעצם בחורבן ביהמ"ק? ב) ואם תאמר שיותר עדיף לפרש את "מלאת לבבל" שזה מאז שכבש את יהויקים, א"כ מה הגמ' אומרת שדניאל טעה, לפי זה יוצא שבאמת דניאל לא טעה ועשה חשבון נכון ומה שכתוב בפס' הפשט הוא פקידה במקצת, אלא על כורחך שהוא הבין שטעה בכלל בהבנת הפס' של "מלאת לבבל" והבין שזה מאז כיבוש יהויקים ואז הבין שטעה וההבנה שלו השניה ש"מלאת לבבל" הפשט לחורבות ירושלים כמו שכתוב באותו פס' של דניאל.
הרב יעקב כהן
מלאת לבבל הכוונה למלכות בבל ולא לגלות בבל, וזה מוכרח ממ"ש בירמיה (כה, יב) ע"ש וברד"ק ותבין.