יש צדדים להתיר:
1. מזיד בלאו ושוגג בכרת (שלא ידע שיש עונש כרת בחילול שבת, דינו כשוגג לענין חילול שבת, ומביא קרבן חטאת.
2. דעת התוס' והגר"א שמעיקר הדין הלכה כרבי מאיר שבמזיד אסור בין לו בין לאחרים עד מוצאי שבת ותו לא. וכתב הרב משנה ברורה בסימן שי"ח סעיף קטן ז' שבעת הצורך יש לסמוך על זה בבשול בשוגג (והוא הדין במזיד. אלא שלגבי בישול אין נפקא מינה, שיבשל מאכל אחר).
3. כי מסתמא רוב הספר ורוב התוכנה נכתבו בחול ומיעוטן נכתב בשבת, ואזלינן בתר רובא (עיין חזון עובדיה הלכות שבת חלק ד' עמוד תיח). הערה זו מפי חתני ר' ליאור כהן הי"ו.