כוס של ברכה צריך שיהיה מכיל רביעית (כף החיים סימן קפ"ג אות י'), אבל אין צריך לשתות אלא רוב רביעית ויוצא בזה ידי חובה לכתחילה (שלחן ערוך סימן ער"א סעיף י"ג). ומכל מקום למצוה מן המובחר יש לשתות רביעית שלימה (כף החיים שם אות פ"ג). ולכן רק במקרה הראשון יצא ידי חובת קידוש ולא במקרה השני והשלישי.
ומכל מקום כל זה בקידוש, אבל בהבדלה צריך לשתות רביעית שלימה (עיין בכף החיים סימן רצ"ו אות ט"ז, ובסימן ער"א אות פ"ד), אבל בדיעבד אם טעה ולא שתה רביעית שלימה אין צריך להבדיל שנית (כף החיים סימן רצ"ו שם).