שאל את הרב
print
אא
ביום הכיפורים, ישנו מנהג ברוב ככל בתי הכנסת - להתיז מי ורדים או מי בושם (בין בספרי ובין בשפיכה רגילה של מעט מהנוזל) - על כפות הידיים, וחלקם אף מורחים אותו על פניהם, וזאת בכדי לעורר את הקהל ולחזקו בריחות נעימים. וידוע הדבר שאין להתיז על הבגדים כלל - משום איסור מוליד. האם יש לאסור את הדבר ביום הכיפורים משום "סיכה"?
נ.ב: לא מצאתי בפוסקים את הענין הזה, חוץ מילקוט יוסף עמוד קי"ג בענין מי הורדים שבמי נטילת ידי הכהנים וכו'.

הרב רזיאל כהן

חשש "סיכה" אין בזה כמו שמבואר יפה בילקוט יוסף שם בשם החיד"א בחיים שאל חלק א' (סימן ע"ד אות נ"ו) שאין זה חשוב כשמן אלא אלא כמים. אבל חשש רחיצה - לעניות דעתי יש ויש בזה, שהרי פסק מרן (סימן תריג סעיף א) שביום כיפור אסור אפילו להושיט אצבעו במים, ופסק עוד (שם סעיף ט') שאפילו ליגוע בטיט לח - אסור. ואיך אפשר להתיז מי בושם על הידים או הפנים?!
והחיד"א שהתיר - התיר רק לצורך נטילת ידי הכהנים שמותרת ביום כיפור. אבל אותם שנוהגים להקל בזה לכולם - איני יודע על מה סומכים.
עדיף להחליף את מי הורדים בעצי/עשבי/בשמים, לזכות את הציבור בהשלמת מאה ברכות.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0