יום אסרו חג סוכות התשע"ד
ליצחק היקר הי"ו
כה לחי ותזכו לשנים רבות נעימות וטובות! קראתי את מכתבך, וכבר הסברתי את טעמם של המתנגדים, וגם אם נאמר שאיננה שייכת לאמת, יש לדעת שהחיצוניות קובעת הרבה. ומי לנו גדול מאברהם אבינו ע"ה כאשר שלח את עבדו לקחת אשה לבנו ליצחק, שלח אתו עשרה גמלים, וגם התורה טורחת לספר לנו את זה, וכל זה למה? היה מספיק שלשה או ארבעה גמלים שלא יהיה איסור ייחוד ותו לא! אלא לעניות דעתי לעשות רושם!
כמו כן, במסכת בכורים, המשנה מתארת את טכס הבאת הביכורים, בדרך עד ירושלים, ובכניסה לירושלים עד לבית המקדש, בטכס מאד מכובד ומרשים! ולכאורה אפשר להביא את הבכורים בשקט בלי הרבה רעש כמו שמביאים שאר הקרבנות והמעשרות שעלותם פי מאה ויותר מהביכורים, אלא כמו שאומרים המפרשים היות שבסך הכל חייבים רק אשכול אחד ותאנה אחת וכו', ומטרת הביכורים להחדיר לאדם, כי ה' יתברך הוא הבעל הבית ולא בעל השדה, ואנשים עלולים שלא לעלות בגלל הטרחה הגדולה של הנסיעה שאורכת ימים רבים, והנתינה לכהן היא קטנה (מה שאין כן במעשרות שהנתינה גדולה) ואז נפסיד את המטרה, לכן תקנו את הטכס המכובד הזה. לסיכום, אנחנו רואים שחכמים רואים שיש ענין גם ברושם החיצוני. והוא הדין לדידן. ודי בזה.
עם זאת, איני מבין מה הבעיא אם יחליף הכפה, אני מכיר מגדולי הציונות הדתית וביניהם ד"ר יוסף בורג ז"ל ועוד, עם כפה גדולה שחורה.
בכל אופן, הסברתי את דעתם של המתנגדים, ולא אומר קבלו דעתי, כי אלו ואלו דברי אלקים חיים, ואין עוד מקום להאריך.