Menu
שאל את הרב
print
אא

ראיתי ביביע אומר חלק ב' (בראש סימן כ"ו) שהתיר לומר לגוי להדליק חשמל ביום טוב, משום דהוי שבות דשבות במקום מצוה. ובסוף התשובה חזר על היתר זה, אלא שאסר אמירה לגוי לכבות החשמל. ולא הבנתי למה, שאם מיירי כשאין בזה צורך שמחת יו"ט, הרי גם ההדלקה אסורה? [ולכאורה פשוט שכיבוי אסור רק מדרבנן - דהוי מלאכה שאינה צריכה לגופה - ואפילו בשבת אמרינן כן].

הרב יעקב כהן

בהדלקה יש צורך שמחת יום טוב כדי להאיר וכמו שכתב שם (באות ג'). אבל בכיבוי אין צורך שמחת יום טוב לכן אסר. ואם יש בו צורך יום טוב, אין הכי נמי שמותר על ידי אמירה לגוי.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן