חלוקת התפילה לשני אבלים
אין הדבר כדאי, כי יתכן ובפסיעות של סוף קדיש תתקבל הם נחשבים פסיעות של החזרה (עי’ בשו”ת יבי”א ח”ה או”ח סי’ ט)

מאת: פלוני | תאריך: י״א בניסן ה׳תשע״ו – אפריל 19, 2016
מחילה שאני שואל על דברי הרב. האם זה לא רחוק מדי? רוב העולם החב"די מאמין שהרבי הוא המשיח. בנוסף יש פסק הלכה כתוב שראיתי שחתם עליו הרב יורם אברג'ל זצ"ל שהרבי הוא המשיח (מלבד המון רבנים אחרים). אני באופן אישי משתדל לא להביע דעתי בעניין, כשיגיע המשיח נדע מי הוא. האם הרב עדיין פוסק שלצרפם למניין הינו בדוחק? הרי גם אם טועים, יש להם על מי לסמוך. תודה הרב ובמחילה אם שאלתי לא ראויה.
הרבנים שחתמו הוא על שהוא "בחזקת" משיח, וגם זה היה בחיים חיותו. וגם על האר"י ומהרח"ו (רבנו חיים ויטאל) חשבו בזמנו שיהיו משיח, ואחר פטירתם כתב רבי שמואל ויטאל (בשער הגילגולים הקדמה ל"ו) 'כל האדם כוזב' (הובא בספר מקור נאמן חלק א' סימן תתקל"ו).
מאת: פלוני | תאריך: ח׳ בתשרי ה׳תשע״ז – אוקטובר 10, 2016
קשה לי הרב. וכי מה פסול באמונה יש במי שיחשוב שהרבי מחב"ד משיח וכי יש בזה כפירה? ומה הדין של יינם?
אם מור חמי הגאון עליו במעלה כתב לצרפם מדוחק למנין , אם כך כל שכן שאין יינם יין נסך.
ועל כל פנים לגבי הפסול באמונה. אין אני מכניס ראשי לזה לבדוק כל אחד ואחד. אבל לצערנו בגלל דעות אלו ודומות להם, אצל חלק מהם חסר בשוגג כמובן כמה מעיקרי האמונה (ראה בספר ואל תיטוש תורת אמך באורך)
מאת: פלוני | תאריך: ב׳ במרחשוון ה׳תשפ״א – אוקטובר 20, 2020
בעניי לא זכיתי להבין הנכתב בתשובה שצירוף משיחיסטים של חב"ד למניין הוא בדוחק, בגלל שעלולים להשתבש באמונה, ועשו לה ציון למה שכתב מרן ראש הישיבה בואל תטוש תורת אמך. אם הבנתי נכון את דברי ראש הישיבה שם, הרי הוא חולק על שיטותיהם ההלכתיות של חסידות חב"ד, וגם על הרבי בעצמו (למשל שהרבי אמר שתיתכן נבואה בזמננו, וראש הישיבה חלק, וכן מחלוקות על דימוי הצדיקים לבוראם ולימוד רזין דאורייתא לחלושי הדעת). ואם הבנתי נכון זו מחלוקת כדרכה של תורה, ונהרא נהרא ופשטיה, ובטח זכות גדולה היתה לו היינו מתפללים עם הרבי במניין ולא ח"ו להיפך. ואם החשש הוא לחלושי הדעת שהסיקו מסקנות מעוותות מדברי הרבי, מה שלא עלתה על ליבו בעצמו - הרי אלו בודדים ממש, ובשופטני לא עסקינן, ובודאי אפשר למצוא בכל החוגים תלמידים שהוציאו מדברי רבותיהם מסקנות שלא כאמונת ישראל, ובכל זאת אין בודקים בכל מניין מה דעותיו של כל מתפלל כי למיעוטא לא חיישינן. אבקש מחילה אם הרביתי דברים, כי תורה היא וללמוד אני צריך ודעתי קצרה.
בודאי שזכות גדולה היתה להתפלל עם הרבה בחיים חיותו. ולא על זה שאל השואל את שאלתו, אלא על אלא המאמינים שגם אחרי הפטירה עודנו חי. וגם בזה מן הדין מצטרפים למנין, ובודאי א"צ לבדוק בכל מנין מה דעותיו של כל אחד.
מאת: פלוני | תאריך: כ״ד בשבט ה׳תשפ״ג – פברואר 15, 2023
הרי לכל דבריהם מביאים הם הוכחות מוצקות מן התורה או לפחות לזה שהוא מלך המשיח וכן לזה שגם כיום הוא עדין מלך המשיח ונשיא הדור ואת זה אנו יכולים לראות במפעל השליחות העצום שהוא הקים מזה שאכפת לו מכל יהודי בכל מקום בעולם - ולזה קוראים נשיא הדור! ואגב בפסק הדין כתוב בפרוש שהוא בחזקת משיח ועד לחזקת משיח ודאי! וכן הוא מתאים במדויק לכל הסימנים שכתובים ברמבם וברשי על יחזקאל וכן כתוב ברמבם שיש שלוש תקופות במלך המשיח נגלה נכסה ונגלה - שזה בגאולה !
כנראה שכבודו לא בדק את הסימנים הכתובים ברמב”ם, הלא הרמב”ם כתב בפירוש בפרק י”א מהלכות מלכים ה”ד “ואם לא הצליח עד כה [לבנות את ביהמ”ק ולקבל נדחי ישראל] או נהרג, בידוע שאינו זה שהבטיחה עליו תורה