דקדוק בקריאת במה מדליקין
רבני הישיבה כן מתקנים על זה ועל עוד כמה וכמה טעויות ואכמ”ל. אגב, המילה “במה” הראשונה איננה בשוא אלא בפתח וסגול.
מאת: פלוני | תאריך: כ״ז באדר ה׳תש״פ – מרץ 23, 2020
מה זה שונה מ"ומלכותו ואמונתו לעד קיימת" שלא אומרים 'קיימות' אלא 'קיימת' וקאי גם על 'מלכותו' וגם על 'אמונתו'?
כבודו צודק, וכבר העיר בזה מוה"ר החסיד הגאון רבי ינון חורי זצ"ל. והביא עוד פסוקים כיו"ב שמוזכרים שנים או יותר, ובסוף
מדבר בלשון יחיד, כמו והכנעני והפריזי אז יושב בארץ ועוד. וציין גם ברכת אמת ויציב והתפילה של הבא"ח הנ"ל.
והביא דבריו מרן ראש הישיבה בהגהתו לס' תפילת כהן. (הגהות בנוסח התפילה למוה"ר רבי שאול הכהן זצ"ל). הנד"מ בסו"ס
לחם הביכורים מהדורת אורות הנאמן (עמוד תק"פ הערה 40). וסיים בה מרן ראש הישיבה שליט"א ומ"מ מנהגנו להשמיט תיבת "וחמלתך", כדי שיהיה מעין החתימה. ע"ש.
וכפי הנראה הרב המשיב בשאלה דלעיל לא ראה הערת מרן רה"י הנ"ל, רק דברי מוה"ר רבי שאול הכהן שבמחזור שי למורא
ולכן כתב מה שכתב. אבל עפ"ד מרן רה"י מבואר יפה שיש חילוק בין ברכת אהבת עולם שיש להקפיד על מעין החתימה, לבין תפילה בעלמא שאדרבא ראוי להוסיף עוד בקשה.
ובלא"ה נ"ל שדרכו של הבא"ח בכמה מקומות. בתפילותיו להעתיק נוסח שדחהו בספריו ואכמ"ל.